پیام رئیس دانشگاه صنعتی شریف به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی؛

دهه فجر سرآغاز حرکتی عظیم در تاریخ ایران و طلیعه به بار نشستن مبارزات ملت است

در پیام رئیس دانشگاه صنعتی شریف آمده است:دهه مبارک فجر سرآغاز حرکتی عظیم در تاریخ مردمان ایران زمین و طلیعه به بار نشستن مبارزات ملت است.

دهه فجر سرآغاز حرکتی عظیم در تاریخ ایران و طلیعه به بار نشستن مبارزات ملت استبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، به مناسبت فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.

متن كامل این پیام به این شرح است:

دهه مبارک فجر سرآغاز حرکتی عظیم در تاریخ مردمان ایران زمین و طلیعه به بار نشستن مبارزات ملتی است که با عزمی راسخ و در پرتو انفاس مسیحایی خمینی کبیر، فصلی تازه و حیاتی دوباره را در تاریخ پرشکوه ایران اسلامی رقم زدند.

این روزها، روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بدون شک معجزه ای الهی بود که به دست یکی از مصلحان تاریخ به انجام رسید و چشم امید مظلومان و مستضعفان جهان را به خود خیره ساخت. تأثیر سریع انقلاب اسلامی در منطقه و بر آشفتن شعله خشم مردم مسلمان و غیرمسلمان در بسیاری از کشورهای تحت سلطه استعمار، گواه روشنی بر این مدعاست؛ زیرا در کمتر مقطعی از تاریخ، شاهد پیروزی و تأثیرگذاری قاطع جنبشی صرفا مردمی بوده ایم. امام خمینی در معرفی انقلاب اسلامی و بیان رمز پیروزی آن فرمودند : "این قیام، قیام حق بر باطل بود، قیام عبودیت بر طاغوت بود، قیام انسانیت بر توحّش بود. رمز پیروزی ما در این بود که نهضت ما جنبه معنوی و اسلامی داشت.

این استقلالی که خدای تبارک و تعالی به ما داده و دست اجانب را کوتاه کرده، برای خاطر آن قدرت ایمان و وحدت کلمه بود". با پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات عمیقی در داخل کشور و جهان ایجاد شد که یکی از مهم ترین آنها فعال شدن حوزه و دانشگاه در صحنه های علمی و اجتماعی است. دانشگاه صنعتی شریف این افتخار را دارد که در طی سی و نه سال گذشته با ارائه اندیشه های نو به جامعه ایرانی توسط اساتید و پژوهشگران خویش و تربیت جوانان متخصص و متعهد، مسئولیت انقلابی خویش را به انجام رسانده است.

اینجانب در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر خود لازم میدانم به عنوان خدمتگزاری کوچک؛ این ایام خجسته را به استادان گرانقدر، کارکنان، دانشجویان گرامی دانشگاه، دانشگاهیان سراسر کشور و ملت بزرگ، شریف و انقلابی ایران، تبریک عرض کنم و وظیفه خود می‌دانم با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت تحقق اهداف این انقلاب و اعتلای ایران اسلامی گام بردارم.

امیدوارم که جامعه دانشگاهی کشور چونان همیشه با تأسی به آن امام فرزانه و تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و با تلاش، کوشش، همکاری و همدلی، اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی را در دستیابی به استقلال، آزادی و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی در رفیع ترین قله های علم، فرهنگ و اقتصاد محقق سازند.

انتهای پیام/

پیام رئیس دانشگاه شریف به مناسبت فرارسيدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار