جشن مردمی انقلاب؛

تابش: 22 بهمن روز تحقق حماسه تاریخی است/ انقلاب اسلامی، انقلاب حضور مردم بود

تابش گفت: برای مردم ما روز بیست و دوم بهمن روزی سرنوشت ساز و سرآغازی برای حرکت به سوی تحقق يك حماسه تاریخی است.

22 بهمن روزی سرنوشت ساز و سرآغازی برای حرکت به سوی تحقق یک خاص تاریخی استعلیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، درباره اهمیت روز 22 بهمن، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: برای مردم ما روز بیست و دوم بهمن روزی سرنوشت ساز و سرآغازی برای حرکت به سوی تحقق يك حماسه تاریخی است. هرچند در این راه با کارشکنی های فراوانی در داخل و خارج از کشور روبرو بوده‌ایم.

وی افزود: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ما بود که بعد از قرن‌ها حاکمیت استبداد زمینه حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش را فراهم آورد. هر کس که ایران و ایرانی را دوست دارد، باید به منشأ انقلاب و نظام احترام بگذارد. انقلاب اسلامى را بايد در ظرف زمانى خودش تحليل كرد. اقتضای زمانه و وجدان جامعه در سال هاى پايانى دهه ٥٠ گذر از استبداد بود و جامعه در نفى عقب افتادگى، به دنبال استقلال و پيشرفت بود.

این مدیر سینمایی تاکید کرد: بعد از مشروطيت سه ضلع «سنت پرستان»، «به اصطلاح روشنفكران» و «استبداد» مقابل حركت اصلاحى جامعه را سد كردند. جامعه ما جامعه دينى است و دين مايه و ملات فرهنگىِ هويت ماست، مردم خواستار تحولات همسو با دين بودند و آزادى، مردم سالارى و توسعه با دين نسبت داشت. در تحقق انقلاب، همه مردم نقش داشتند و باید قدردان آنها بود، اما نباید از یاد برد که نقش اساسی در پیشبرد انقلاب، با جوانان شاداب کشور بود.

وی با اشاره به نقش جوانان در انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب جوانان بود. امام خمينى (ره) این نیروی عظیم را شناخت، باور کرد و آن را به عرصه کشاند. جوانان در به ثمر رسیدن این انقلاب نقش مؤثری داشتند. دفاع از آرمان های انقلاب، مبانی دینی و جوهر رهبری امام خمینی (ره) وظیفه مهم حکومت، دولت، رسانه ها، دانشگاه ها و حوزه است. انقلاب اسلامی ایران، مهم ترین فرازی است که درخور تجلیل و بزرگداشت است و متعلق به مردم است و هیچ کس حق ندارد که این انقلاب را به نام خود و سلایقش مصادره کند.

تابش تصریح کرد: در جامعه ما گرایش ها و سلیقه های گوناگونی وجود دارد که حاکی از پیشرفته بودن جامعه اسلامی ایران است. کسانی که انقلاب علیه آنان سامان گرفته است با چراغ سبز بیگانگان و با این خیال باطل که حافظه ملت ایران پاک شده است، می‌کوشند با شعار، راه و نفوذی در افکار عمومی پیدا کنند؛ اما آنان بدانند که حافظه تاریخی ملت ایران هرگر پاک نمی شود و ملت ایران می داند که چه کسانی عامل وابستگی و تحقیر ایران بوده اند.

او با تاکید بر نقش مردم در تحقق انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامى همواره بر دو محور خدا و مردم حرکت کرده است و حاصل آن جمهوری اسلامی ایران است. عظمت امام (ره) علاوه بر عرفان، فقه، فلسفه، توان علمی فراوان و دید روشن سیاسی این بود که مردم را دوست می داشت و به این مردم اعتماد می کرد. امام مردم را با همه تنوع و اختلاف های خود گرامی می داشت.

تابش خاطرنشان کرد: مسئولان بدانند که اگر بخواهند مردم را آن چنان که هستند، دوست نداشته باشند و اگر مردم را مطابق کلیشه های ذهنی خود ببینند و طلب کنند و به حسب موقعیت و منافع خود در میان آنان مرزبندی کنند، از راه امام جدا شده اند. ابزار انقلاب ما پیام و کلام بود، نه سلاح و زور. انقلاب اسلامی، انقلاب حضور مردم و انقلاب منطق بود. نباید برداشت های خود را از تفکر امام مطلق کرده و اندیشه هایمان را به نام امام بر جامعه تحمیل کنیم. امام خمینی دید نوینی به زندگی داشت و ایرانی آباد و مستقل برای ایرانیان می خواست. ایران توسط حضرت امام استوار شد و آن چه ایران ما را سرپا نگه داشت و تمامی توطئه ها را خنثی کرد، همین قدرت ایمان و درایت امام راحل بود.

 

انتهای پیام/

 

نظر علیرضا تابش درباره 22 بهمن و انقلاب اسلامی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.