معاون درمان وزیر بهداشت مطرح کرد:

اجرای طرح تحول نظام سلامت خواسته مهم مردم از دولت/ افتتاح چند بخش درمانی جدید در مازندران

جان بابایی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از خواسته های مهم مردم از دولت تدبیر و امید بوده است.
به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه سفر به بابل ضمن تاکید بر تدوام طرح تحول نظام سلامت با وجود بدهی 14 هزار میلیارد تومانی سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌های کشور با قوت و بدون هرگونه وقفه و خدشه گفت: تاکنون با وجود این مبلغ بدهی، هیچ خدشه ای در اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارائه خدمات درمانی در این چارچوب به بیماران وارد نشده است و خدمات دهی بدون هرگونه وقفه و مشکل ادامه دارد.

وی افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از خواسته های مهم مردم از دولت تدبیر و امید بوده است و بعد از اجرای این طرح، انجام حداقل 2 میلیون زایمان طبیعی به صورت رایگان در بیمارستان های کشور ثبت شده است.

تاسیس کلینیک های ویژه  با نرخ دولتی مزیت‌  طرح تحول نظام سلامت

جان بابایی اظهار کرد: تاسیس کلینیک های ویژه به منظور ارائه خدمات پزشکی تخصصی با نرخ دولتی به مردم را از دیگر مزیت های طرح تحول نظام سلامت است که براساس آن در این طرح 250 کلینیک ویژه دولتی در کشور تاسیس شده است که از این میزان 120 کلینیک در دهه فجر امسال بهره برداری می شود، از ابتدای طرح تحول سلامت 150 میلیون نفر از این کلینیک های ویژه دولتی خدمات دریافت کرده اند.

کاهش چشمگیر هزینه درمان از جیب مردم پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت

وی گفت: ارائه خدمات دندانپزشکی به کودکان زیر هفت سال و مادران باردار را از خدمات کلینیک های ویژه دندانپزشکی در چارچوب طرح تحول نظام سلامت است، دولت و مجلس و بویژه شخص رئیس جمهوری در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت مصمم هستند و این طرح با قدرت ادامه می یابد. تا پیش از اجرای این طرح بیش از 56 درصد هزینه درمان از جیب مردم پرداخت می شد ولی بعد از طرح تحول نظام سلامت این میزان کاهش چشمگیری یافته است.

در ادامه این سفر یک روزه  جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت از بخش جدید اورژانس و پروژه بیمارستانی 273 تختخوابی در حال احداث مرکز آموزشی درمانی رازی قائمشهر بازدید کرد و بخش جدید اورژانس بیمارستان رازی با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، توسط دکتر جان بابایی افتتاح شد.

وی ضمن بازدید از پروژه در حال احداث بیمارستان ۲۷۳ تختی رازی در قائمشهر گفت: مجری ساخت این پروژه وزارت مسکن و شهرسازی است و به محض تحویل این پروژه به وزارت بهداشت، در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تجهیز و تامین نیروی انسانی آن اقدام خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ بخش جدید اورژانس مرکز آموزشی درمانی رازی قائمشهر با ظرفیت 20 تخت احداث، تجهیز و امروز راه اندازی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار