شانقی:

آنفلوانزای جدید پرندگان در استان مرکزی مشاهده نشده است / ویروس جدید آنفولانزای پرندگان وارد کشور شده

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: آنفلوانزای جدید پرندگان در استان مرکزی مشاهده نشده است.

 شانقی مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی در حاشیه جلسه قرارگاه زیستی ستاد مبارزه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان این استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  گفت:   آنفلوانزای جدید پرندگان در استان مرکزی مشاهده نشده است.

شانقی با اشاره به اینکه سویه جدید آنفولانزای پرندگان با فرمول (H۵N۶) در شهرستان بوجار استان گیلان مشاهده شده است افزود: خوشبختانه مورد جدیدی از این سویه جدید در استان مرکزی مشاهده نشده است.

وی اضافه کرد: ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان براحتی می‌تواند سویه‌های خود را تغییر دهد و از طریق پرندگان مهاجر به کشور وارد شود.

شانقی افزود: باتوجه به اینکه استان‌های همجوار استان مرکزی درگیر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان هستند نیاز است که آگاه سازی مرغداران و جامعه هدف از طریق جهاد کشاورزی صورت پذیرد وهمچنین ورود و خروج مرغ و تخم مرغ در این استان بدون مجوز دامپزشکی استان صورت نگیرد.

ویروس جدید آنفولانزای فوق حاد پرندگان وارد کشور شده

عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی هم گفت: ویروس جدید این بیماری تحت عنوان ویروس (H۵N۶) در تایخ ۱۵ بهمن ماه وارد کشور شده و طبق پایش‌های انجام شده در منطقه بوجار استان گیلان دیده شده است و در حال حاضر هزارو ۵۰۰ قطعه پرنده مهاجر را تلف کرده است.

عسگری افزود: خوشبختانه در استان مرکزی وضعیت مطلوبی داریم، اما این امر نباید باعث شود که مسئولین هوشیار نباشند و باید دستگاه‌های دولتی درحال آماده باش باشند.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌های خمین، زرندیه و آوه ساوه و شازند چهار مورد مثبت آنفولانزای فوق حاد پرندگان (h۵n۸) مشاهده و معدوم شده است که جای هیچ نگرانی نیست.

در این جلسه همچنین در خصوص ساماندهی وضعیت سایت دفن پسماند شهر اراک و قیمت و عرضه تخم مرغ هم بحث و بررسی شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.