گنج کریمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

استان تهران، صدرنشین فعالیت کانون‌های دانشجویی هلال احمر

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از رکورد استان تهران در بحث فعالیت کانون های دانشجویی سازمان جوانان خبر داد.

علی گنج کریمی، معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار و 100 کانون دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور فعالیت می‌کنند و 20 مجوز جدید هم، طی روزهای اخیر برای آغاز به کار کانون‌های دانشجویی جدید با درخواست شعبه آن ها در استان های مختلف صادر شده است.

گنج کریمی با اشاره به در صدر بودن استان تهران در فعالیت کانون‌های دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: بیشتر کانون‌های دانشجویی در استان تهران قرار دارند و استقبال خوبی از عضویت در این کانون ها از طرف جوانان دانشجو صورت می گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شرط اول برای صدور مجوز برای تاسیس کانون‌های دانشجویی، طرح تقاضا و درخواست دانشگاه‌ها و دانشجویان مشغول به تحصیل در این مراکز است.

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر یادآور شد: فضای فعالیت کانون‌های دانشجویی توسط دانشگاه تامین می شود و امکانات مورد نیاز سخت افزاری و نرم افزاری نیز، به صورت مشترک توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و دانشگاه ها فراهم می شود و در اختیار اعضای کانون های دانشجویی قرار می گیرد.

گنج کریمی افزود: کانون های دانشجویی مواردی چون تسکین آلام بشری در موقعیت های مختلف، ایمن سازی جامعه، کمک به افزایش تاب آوری افراد، تمرین احترام متقابل بین انسان‌ها و سایر اهداف و رسالت های جمعیت هلال احمر را دنبال می کنند و در آموزش هایی چون آموزش‌های امدادی و آموزش کمک های اولیه موثر هستند.

وی تصریح کرد: اعضای کانون های دانشجویی را دانشجویان در سایر رشته های دانشگاهی تشکیل می دهند و در جریان امدادرسانی اعضای کانون های دانشجویی به زلزله زدگان استان کرمانشاه، اغلب اعضا را دانشجویان رشته های مددکاری، روانشناسی و علوم اجتماعی شامل می‌شدند.

انتهای پیام/

استان تهران رکورددار فعالیت‌ کانون‌های دانشجویی هلال احمر

برچسب ها: هلال احمر ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار