تشکیل کارگروه تسریع درایجاد زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد

استاندار فارس گفت: کارگروه پیگیری تسریع در ایجاد زیر ساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندارفارس در دیدار مدیر عامل و اعضای هیات مدیره این منطقه گفت: کارگروه پیگیری تسریع در ایجاد زیر ساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد تشکیل می‌شود تا به صورت دقیق و مستمر فرایند فعالیت‌ها را ارزیابی و برخی موانع و چالش‌های فرا در مسیر توسعه منطقه را احصا و رفع کند.

وی افزود: تلفیق قابلیت و توانمندی‌های این نقطه از استان با تلاش مضاعف برای تسریع در استقرار صنایع عامل مهمی در به بار نشستن اهدافی است که منجر به ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی و افزایش سرمایه اجتماعی از طریق امید آفرینی در بین گروه‌های مختلف جامعه خواهد شد.

تبادار ادامه داد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب این استان به گونه‌ای است که امکان تبدیل این منطقه به عسلویه‌ای جدید فراهم است.

وی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط بایستی با نگاه ویژه و به صورت جهادی در چارچوب محقق شدن اقتصاد مقاومتی در این منطقه گام بردارند.

استاندار فارس با اشاره به مزیت‌ها و قابلیت‌های موجود در این منطقه گفت: ساماندهی به جریان فعالیت‌ها و اقدامات منوط به نقش آفرینی همه سازمان‌ها و همکاری بین بخشی است، زیرا منطقه ویژه اقتصادی لامرد علاوه بر اینکه به عنوان یک طرح بزرگ ملی مد نظر است، سهم اساسی در اشتغال آفرینی استان فارس دارد و بنابراین نیازمند نگرش جدی‌تر برای گره گشایی از برخی موانع می‌باشیم.

تبادرا ضمن وعده پیگیری برای حل و فصل مواردی نظیر تامین کامل آب و برق دوران بهره برداری صنایع مستقر در این منطقه گفت: همپای شدت گرفتن ضرباهنگ ساخت و ساز در این منطقه باید به مقوله‌هایی نظیر توسعه فرودگاه، تقویت محور‌های مواصلاتی، مخابراتی، ارتقا مبلمان شهری و احداث سایر زیر ساخت‌ها توجه بیشتری داشت.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۲۰ کیلومتری جنوب شیراز است.
انتهای پیام/ر

منطقه ویژه اقتصادی لامرد به عنوان یک طرح بزرگ ملی مد نظر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.