صالحی عمران مطرح کرد:

تحصیل مهارتی ۳۰ درصد دانشجویان تا سال ۹۹ / رشد کمی دانشگاه‌ها در دوران پس از جنگ

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای گفت: رشد کمی دانشگاه‌ها در دوران پس از جنگ به خاطر کمبود پرسنل و استاد دانشگاه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای عصر امروز در چهارمین کنگره ملی آموزش مهارت و فناوری که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: نگاه تاریخی به مقوله آموزش عالی کمک بزرگی به سیاست گذاری در این حوزه کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه کشور رشد کمی در آموزش عالی و به خصوص آموزش مهارتی پس از دوران جنگ داشته است، افزود: نیروی انسانی متخصص کمک بزرگی به دستیابی کشور به توسعه می‌کند و از این رو رشد کمی دانشگاه‌ها در سال‌های قبل یک امری طبیعی محسوب می شود.

صالحی عمران عنوان کرد: در یک دوره‌ای وقت مدیران ما در زمینه رفع کمبود‌ها و تامین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاهی گرفته می‌شد و متاسفانه مدیریت در آن زمان بیشتر در حال فراهم کردن حداقل‌های مراکز آموزش عالی کشور بود.

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای با اشاره به اینکه امروزه ۴.۵ میلیون دانشجو درکشور مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: یکی از شاخصه‌های مهم کیفیت آموزشی مشارکت اقتصادی است.

وی با بیان اینکه امروزه به خاطر مسائل مختلفی از جمله شغل ۶۰ درصد داوطلبان کنکور تمایل به تحصیل در رشته‌های پزشکی را دارند، تاکید کرد: در دنیا دانشگاه‌ها نقش اجرای برنامه‌ها را بر عهده دارند و برای حل مشکل بیکاری بر روی آموزش‌های مهارتی سرمایه گذاری می کنند.

صالحی عمران با اشاره به اینکه سازو کار‌های خاصی برای آموزش‌های مهارتی باید وجود داشته باشد، تاکید کرد: بسیاری از دانش آموختگان دانشگاه فنی حرفه‌ای نمی‌توانند به راحتی در جامعه شغل پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه تا سال 99 باید 30 درصد دانشجویان کشور در حوزه مهارتی تحصیل کنند، گفت:‌ نباید آموزش‌های مهارتی بی‌رویه رشد پیدا کنند و در این حوزه دچار کمی‌گرایی شویم، بر اساس گزارش بانک جهانی هنوز آموزش‌های ما یک برچسب درجه 2 را همراه خود دارند و برای حل این مشکل آموزش‌های مهارتی باید از شکل نظری خارج و در محیط واقعی به دانشجویان آموزش داده شود.

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای یادآور شد: آموزش‌های مهارتی را باید بر اساس فناوری و تکنولوژی‌های روز پویا کنیم و این آموزش‌ها باید از انعطاف پذیری خوبی نسبت به بازار کار برخوردار باشند.

انتهای پیام/

دانشگاه ها مهارتی به بازار کار نگاه کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار