آمادگی ۳۳۰ نفر از مردم روستایی سیستان و بلوچستان برای شرکت در نمایشگاه کشوری

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۳۳۰ نفر از روستاییان این استان امسال در سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور در تهران اعلام آمادگی کردند.

باقر کرد معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: این نمایشگاه با شعار مناطق روستایی و عشایری، کانون تولید و ارزش آفرینی از ۱۵ تا ۱۸ اسفندماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

باقر کرد افزود: با توجه به کسب رتبه برتر سیستان و بلوچستان در دومین دوره نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان این توفیق در سالجاری مجدد تکرار شود.

وی این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای معرفی فرهنگ، هنر و آداب و رسوم سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید در این زمینه تمام تلاش خود را بکار گیرند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: درگذشته فعالیت‌هایی همچون برگزاری هفته فرهنگی به طور پراکنده انجام شده، اما برگزاری این نمایشگاه به صورت متمرکز و گردهمایی همه استان‌ها شرایط بسیار ایده آلی برای معرفی توانمندی‌های کشاورزی، صنعتی، معدن، گردشگری، صنایع دستی و بوم گردی این استان در سطح ملی فراهم می‌کند.

باقر کرد  افزود: در این نمایشگاه سالن شماره هفت نمایشگاه با ۲۳ غرفه در اختیار سیستان و بلوچستان قرار دارد که ۱۹ شهرستان این استان در قالب ۱۹ غرفه پتانسیل‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی بیان کرد: همچنین غرفه معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان و ۲ خانه نمادین یکی از مردم سیستان و دیگری از بلوچستان در سالن جداگانه برپا می‌شود.

وی اعزام ۱۰ گروه موسیقی محلی برای اجرای موسیقی زنده را از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه عنوان کرد.

وی افزود: این نمایشگاه دارای بخش‌های مختلفی نظیر محصولات توانمندی‌های استانی و شهرستانی، روستای نمادین، ایل نمادین و چادر‌های عشایری، نمایشگاه نوآوری و ایده‌های ملی، بخش بین المللی، کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه عکس و سالن پخش فیلم و مراسم‌های آیینی و بازی‌های بومی و محلی خواهد بود.

انتهای پیام/ع

نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار