خارج کردن 14 کرم زنده از چشم زن جوان+عکس

یک زن جوان در حالی که مشغول کار بود متوجه حرکت چیز عجیبی در چشمهایش شد.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در تابستان سال ۲۰۱۶ زن جوانی به نام ابی بکلی در حالی که مشغول کار بر روی یک قایق صید ماهی آزاد در آلاسکا بود متوجه نکته ی عجیبی شد؛ چیزی چشمهایش را به خارش و سوزش انداخته بود.

یک هفته با تحمل سوزش چشم ها سپری شد چون ابی تصور می کرد یک مژه در چشمانش رفته، اما بعد از آن بود که یک روز با دقت بیشتری چشم هایش را در آینه بررسی کرد و مجرم اصلی را پیدا کرد!

چیزی که ابی از چشم هایش بیرون کشید کرم نیمه شفافی بود که هنوز حرکت می کرد و طول آن کمی بیشتر از یک سانتیمتر بود. اما این تنها کرم داخل چشم هایش نبود.

اگرچه کلینیک های محلی و چشم پزشکی که او را معاینه کرده بود چهار کرم دیگر را از چشم های ابی بیرون آوردند اما علت این اتفاق را نمی دانستند.


بیشتربخوانید : فیلم / خارج کردن کرم از چشم مرد


ابی به خانه اش در ایالت اورگان امریکا برگشت و در آنجا با پزشکان دانشگاه سلامت و علوم اورگان ملاقات کرد. طولی نکشید که ابی قادر بود حرکت کرم ها را احساس کند و پزشکانی را که از وضعیت او حیرت زده بودند مطلع کرد.

انواع چترهای فانتزی با ارسال رایگان
این پزشکان با تعدادی از متخصصان بیماری های عفونی تماس گرفتند. بعد از آن نمونه هایی برای مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری ها ارسال شد. به دلیل اینکه که ابی بهتر از پزشکان می توانست کرم های درون چشم هایش را بیرون بکشد، او تا چند هفته ی بعد هم این کار را انجام می داد. پزشکان به ابی گفتند کرم ها در سطح چشم هایش باقی می مانند و به مغز او راه پیدا نمی کنند، مطلبی که از نگرانی های ابی کم کرد.

نمونه هایی که برای مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری ها ارسال شده بود نشان داد این کرم از خانواده ی Thelaziidae بود اما یکی از دو گونه ای نبود که تا به آن زمان عامل عفونت انسان شناخته شده بود.

خارج کردن  14 کرم 1 سانتی متری از چشم  زن جوان+ عکس

این کرم ها معمولا باعث عفونت در گاوها می شوند و از طریق مگس هایی که روی چشم هایشان می نشینند به آن ها انتقال می یابند. پزشکان تصور می کنند احتمالا ابی زمانی که مشغول اسب سواری یا صید ماهی در نزدیکی منطقه ای که مزرعه ی گاوها وجود دارد، توسط مگسی که روی چشم هایش نشسته عفونی شده بود.

در مجموع چهارده کرم از چشم های ابی بیرون کشیده شده که آخرین آن در سی ام آگوست ۲۰۱۶ بود. ابی می گوید او می خواهد مردم بدانند اتفاقی که برای او افتاده بود با آنکه بسیار نادر و ترسناک بود اما در نهایت همه چیز حل شد: «حالا من یک دانشجوی عادی کالج هستم و هیچ مشکلی ندارم.»

بر خلاف بیشتر حیواناتی که دچار عفونت کرم چشم می شوند، انسان قادر است تا آن ها را از چشم هایش خارج کند. بنابراین چنین مواردی معمولا آسیب جدی نخواهند داشت و در بعضی موارد هم استفاده از داروهای ضد انگل می تواند مؤثر باشد. اما گاهی هم این کرم ها وارد قرنیه ی چشم می شوند و باعث آسیب به چشم ها و حتی نابینا شدن می شوند.

عفونت کرم چشم در انسان قطعا مورد نادری است و اغلب در حیوانات اتفاق می افتد. پزشکان می گویند نیازی نیست مردم نگران این موضوع باشند.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

چهارده کرم زنده از چشم های زنی امریکایی بیرون آمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غلامرسول حیدری.
۰۱:۴۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
درمان درآوردن کرم های داخل چشم دهان بدون دارو وجراهی باروش بسیار ساده بدون عوارض با تمام انسانهای جهان امده همکاری هستم و ده دقیقه از هر انسانی از۲۰دانه کرم بسیار ریزسفیدرنگ یابیشتر درمی‌آورم تضمین صددرصدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
ما مرزنشين هستيم تلويزيون آذربايجان يك فيلم علمي نشان ميداد درباره همين موجودات درون چشمي كه ريشه اش از سگ و حيوانات نجس مي آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
نیگا نکن تلویزیون اونجا رو خوب