دانشگاه جهرم جزو چهار دانشگاه برتر فارس

دانشگاه جهرم جزو چهار دانشگاه برتر فارس در رتبه‌بندی وزارت علوم تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود نادریان رئیس دانشگاه جهرم گفت: دانشگاه جهرم به همراه سه دانشگاه دیگر از استان فارس در جمع رتبه‌بندی‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت و یکی از دانشگاه‌های دولتی مطرح این استان است.

وی افزود: دانشگاه جهرم در سال‌های گذشته موفقیت‌هایی را در حوزه عمرانی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی داشته و برنامه راهبردی آن نیز به تصویب و به امضاء وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است.

نادریان افزود: دانشگاه جهرم ۲۶ ثبت جهانی داشته و در طول سه سال گذشته ۹۰ مقاله این دانشگاه نیز توسط هیئت علمی در مجلات ISI به چاپ رسیده است.

وی یکی از برنامه‌های مهم و محوری اجرا شده در این دانشگاه را انتقال ساختمان دانشگاه به مکان جدید عنوان کرد.

رئیس دانشگاه جهرم از اجرای طرح ساماندهی اعضای هیئت علمی دانشگاه جهرم خبر داد و بیان کرد: در سال ۹۳ که دانشگاه را تحویل گرفتیم تعداد اعضای هیئت علمی ۱۹ نفر بود که امروز به ۵۷ عضو هیئت علمی رسیده است.

نادریان گفت: این دانشگاه امروز دارای ۱۸ آزمایشگاه تخصصی بوده و تنها دانشگاه شهرستانی است که مرکز تحقیقاتی آپا در آن راه اندازی شده است و این مرکز نیز شناسایی بدنرم افزار‌ها و هکر‌ها به همراه ارتقاء امنیت شبکه را به عهده دارد.

نادریان از برنامه‌های جدید این دانشگاه را توسعه تحصیلات تکمیلی در چند رشته کاربردی عنوان کرد و افزود: راه اندازی نیروگاه ۲۵.۵ مگاواتی با بهره‌گیری از سرمایه‌گذار اتریشی در برنامه‌های اولویت‌دار این دانشگاه قرار دارد.

وی تصریح کرد: از برنامه‌های پیش روی این دانشگاه ایجاد مرحله نخست مزرعه گیاهان دارویی به مساحت ۲ هکتار و همچنین ایجاد آزمایشگاه مرکزی است.

نادریان ادامه داد: دانشگاه جهرم در حال حاضر حدود ۳۳۰۰ دانشجو دارد که حدود ۶۵ درصد آن را دختران تشکیل می‌دهند و دارای ۲۳ رشته کارشناسی و ۷ رشته کارشناسی ارشد است.
انتهای پیام/ر

دانشگاه جهرم در جمع رتبه‌بندی‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار