معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درزاهدان :

سیستان و بلوچستان در زمینه حفظ قرآن جزو برترین هاست

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه حفظ قرآن جزو استان‌های ممتاز در کشور و زاهدان مرکز این استان به عنوان شهر حافظان قرآن شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه حفظ قرآن جزو استان‌های ممتاز در کشور و زاهدان مرکز این استان به عنوان شهر حافظان قرآن شناخته می‌شود.

عبدالهادی فقهی زاده ادامه داد: استان‌های ممتاز متعددی از حیث فعالیت‌های قرآنی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارند که برخی از آن‌ها در بعضی زمینه‌ها برجستگی شان مشهودتر است.

وی افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان در زمینه حفظ کلام الله مجید، فارس در زمینه‌های گوناگون فعالیت‌های قرآنی در سطوح مختلف سنی و خراسان رضوی در همه زمینه‌ها جزو استان‌های ممتاز شناخته می‌شوند.

وی که برای شرکت در مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت و جشنواره هنر‌های تجسمی سیستان و بلوچستان به زاهدان سفر کرده است  گفت: برگزاری جشنواره‌های گوناگون قرآنی در سطح ملی، هفته‌های قرآن و عترت در استان‌های مختلف، جشن‌های رمضان و اجرای طرح ملی تلاوت با هدف تقویت گفتمان قرآنی در جامعه به ویژه در نسل نوجوان و جوان از مهمترین فعالیت‌های این معاونت است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بهار سال ۹۷ برگزار خواهد شد.

دکتر فقهی زاده خاطر نشان کرد: چهار تا پنج هزار موسسه قرآنی مردمی به صورت مشخص با مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی در کشور فعالیت می‌کنند و هزاران نفر نیز در سطوح مختلف توجه جدی به حفظ قرآن کریم دارند.

وی تاکید کرد: بدون تردید جمهوری اسلامی از حیث توجه عملی و رسمی نهاد‌های دولتی و مردمی به قرآن کریم وضعیت ممتازی دارد.

 مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت و جشنواره هنر‌های تجسمی سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در سرسرای اشراق زاهدان برگزار شد.

انتهای پیام/ع

اختتامیه قرآن و عترت و جشنواره هنر‌های تجسمی دراستان 

برچسب ها: وزارت ارشاد ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار