پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی ساخت صحن حضرت زهرا/بخش زیارتی صحن تا پایان امسال در اختیار زائران قرار می‌گیرد

مدیر پروژه صحن حضرت زهرا (س) گفت: ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در نجف اشرف پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حامد امیری مدیر پروژه صحن حضرت زهرا (س) اظهار کرد: طرح توسعه صحن مطهر علوی با ۶۰ هزار متر مربع مساحت و ۲۲۰ هزار متر مربع زیربنا در چهار طبقه با چندین رواق بزرگ در حال ساخت است.

وی ادامه داد: این طرح که با عنوان صحن حضرت زهرا (س) شناخته می‌شود بزرگترین طرح آستان قدس علوی به شمار می‌رود و یکی از طرح‌های مهم و زیر ساختی این آستان است.

حامد امیری تصریح کرد: بخش زیارتی این طرح که تا پایان امسال به صورت کامل در اختیار زائران قرار می‌گیرد شامل چندین رواق بزرگ، مجموعه سرویس بهداشتی، وضوخانه، کفشداری، راهنمای زائر و چندین فضای مرتبط و مورد نیاز زائر در حال ساخت است.

مدیر پروژه صحن حضرت زهرا (س) بیان کرد: بخش غیر زیارتی هم که تا شهریور سال آینده تکمیل می‌شود، شامل ساختمان موزه در ۵ طبقه، ساختمان بخش‌های اداری کتابخانه آستان، ساختمان هتل و مهمانسرا، مجموعه سرویس‌های بهداشتی و حمام است.

امیری افزود: در بخش‌های گچ بری، آئینه کاری، نازک کاری و نما کردن بنا‌ها، از بسیاری از هنرمندان شیرازی استفاده شده است.

مدیر پروژه صحن حضرت زهرا (س) اضافه کرد: در انجام مراحل نازک کاری و زیباسازی صحن حضرت زهرا (س) که شامل آئینه کاری رسمی بندی و اجرای مقرنس و گنبد‌های گچی است با هنر دست هنرمندان شیرازی تزئین شده است.

امیری گفت: این هنرمندان نمونه کار‌هایی در اعتاب مقدسه عراق و همچنین در اماکن زیارتی ایران و شیراز و سومین حرم اهل بیت (ع) حضرت احمد بن موسی (ع) از خود برجای گذاشته اند.

وی با بیان اینکه همه اجزای پروژه صحن حضرت زهرا (س) بر اساس ویژگی‌های معماری اسلامی طراحی شده است، تصریح کرد: برای ساخت این صحن بزرگ از هنر‌هایی نظیر رسم بندی، مقرنس کاری، گچ بری و آیینه کاری استفاده شده است.

انتهای پیام/ن

پیشرفت فیزیکی  ساخت صحن حضرت زهرا

برچسب ها: ائمه اطهار ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار