خطیب جمعه قم:

ملت ایران فریب انقلابی نماهای شیفته قدرت را نمی‌خورد

آیت الله سعیدی با بیان این که انقلابی‌گری بدون ولایت،انقلابی نمایی است،گفت:ملت ایران فریب انقلابی نماهای شیفته قدرت را نمی‌خورد.

ملت ایران فریب انقلابی نماهای شیفته قدرت را نمی‌خوردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله سعیدی،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به آیه 8 و 9 سوره ممتحنه اظهار داشت: کفار بر دو نوع کفار ستیزه‌جو و غیرستیزه‌جو تقسیم می‌شوند که با کفار ستیزه جو نباید ارتباط داشت.

وی افزود: نهی دوستی با کفار ستیزه‌جو به معنای نداشتن رفتار خوب با کفارغیرستیزه‌جو نیست حقوق همه انسان‌ها به خصوص اقلیت‌های دینی در اسلام محترم است چون خداوند عدالت پیشگان و دادگران را دوست دارد.

امام جمعه قم بیان کرد: طبق آیات قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) خوش رفتاری با کفار غیرمتخاصم توصیه شده اما ایجاد هر گونه ارتباط با کفار ستیزه جو ممنوع است.

آیت الله سعیدی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان شرقی بر لزوم بازخوانی انقلاب اسلامی در راستای شناخت حقیقت و خدمات و کارکردها و ضرورت شناخت انقلاب و تقویت جبهه مؤمن و مدیران ارشد نظام تاکید کردند.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: انقلاب اسلامی از جنس انقلاب انبیا و انقلاب تمدنی و جهانی و مردم پایه و ولایت محور است، اندیشه‌ورزان و جوانان متفکر باید ابعاد این مسائل را برای قشرهای گوناگون جامعه بیان کنند.

وی افزود: از نظر رهبری نکته مهم انقلاب تبدیل نظام طاغوت سالار به نظام مردم‌سالار است، در نظام طاغوت توجه به مردم و عدل جایگاهی ندارد اما با اقدامات امام راحل و تلاش‌های ایشان انقلاب اسلامی با محوریت اسلام در ایران حاکم شد.

امام جمعه قم با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی بیان کرد: استقلال، امنیت، عزت و حرکت رو به جلو در سایه رهبری و پپوند امت وملت ایجاد شد.

آیت الله سعیدی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: انبیا و اوصیا و رهبرات الهی که تجلی آن در عصر غیبت ولایت فقیه است راه را برای رشد ملت فراهم می‌کند، حضور انقلابی و هوشمندانه ملت تاکنون برطرف کننده آسیب‌های زیادی است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند دهه چهارم دهه پیشرفت و عدالت است، پیشرفت کشور در برخی عرصه‌ها خوب بوده است اما در زمینه ایجاد عدالت موفق نشدیم، مقام معظم رهبری برخی مدیران بی‌کفایت را تحمل کرده و به جای آن‌ها از خداوند عذرخواهی کردند.

امام جمعه قم افزود: مدیران بی‌کفایت که به نمایندگی ملت مناصب را در اختیار دارند باید برای برطرف کردن مشکلات کشور و ایجاد عدالت تلاش کنند تا رهبر معظم انقلاب به جای آن‌ها عذرخواهی نکنند، این موضوع اقدام درستی نیست که مدیران به جای برطرف کردن مشکلات و ضعف خود نظام را مقصر جلوه دهند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه ملت ایران فریب انقلابی نماهای شیفته قدرت را نمی‌خورد، بیان کرد: انقلابی‌گری بدون ولایت، انقلابی نمایی است و در زمان امام علی(ع) مدیران انقلابی نما به مقابله با امیرالمؤمنین(ع) پرداختند و پس از امام علی(ع) طرفداران این گروه‌های انحرافی در برابر امام علی(ع) ایستادند.

وی  با بیان اینکه فتمه‌گران با وجود رهبری و مردم انقلابی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، گفت: فتنه‌گران در قالب دراویش اما به سبک داعش به مقابله با مردم و تخریب اموال عمومی پرداختند که مردم از نیروهای نظامی خواستار برخورد قاطع و جدی با این گروه‌های انحرافی هستند چون با اعمال خود نشان دادند لیاقت رأفت اسلامی را نداشته و باید به‌سزای اعمال خود برسند.

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار