تصویب لایحه ممنوعیت مالکیت سلاح برای افراد با سابقه خشونت خانگی در ایالت «اورگن»

مجلس قانونگذاری ایالت «اورگن» آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که مالکیت سلاح گرم برای افراد با سابقه خشونت خانوادگی را ممنوع می‌کند.

تصویب لایحه ممنوعیت مالکیت سلاح برای افراد با سابقه خشونت خانگی در ایالت «اورگن»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل، مجلس قانونگذاری ایالت «اورگن» آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن مالکیت سلاح گرم برای افراد با سابقه خشونت خانوادگی ممنوع می شود.

در این گزارش آمده است ایالت اورگن پیش‌تر در سال 2015 میلادی قانون ممنوعیت مالکیت سلاح برای افراد با سابقه خشونت خانگی و محکومان به جرم ایجاد مزاحمت برای زنان، را تصویب کرده بود؛ اما وجود نقصی در این قانون باعث شده بود اجرای آن به درستی صورت نگیرد و برخی افراد با سابقه خشونت خانگی بتوانند سلاح خریداری کنند.

لایحه جدید ممنوعیت سلاح در اورگن هفته گذشته (یک روز پس از تیراندازی مرگبار دبیرستان فلوریدا) با 37 رأی موافق در برابر 23 رأی مخالف در مجلس نمایندگان این ایالت به تصویب رسید. مجلس سنای ایالت اورگن نیز روز پنج شنبه با 16 رأی موافق در برابر 13 رأی مخالف، آن را تصویب کرد.

در ادامه گزارش هیل آمده است طرفداران لایحه جدید می گویند رفع نقص موجود در قانون پیشین امکان محافظت از زنان را در برابر مردان آشنای آنها (از قبیل همسران و نامزدها)، افزایش می دهد.

لایحه ممنوعیت مالکیت سلاح برای افراد با خشونت خانگی برای آنکه تبدیل به قانون و اجرایی شود باید به امضای کیت براون، فرماندار ایالت اورگن، برسد. براون در یک پیام توئیتری اعلام کرد این لایحه را امضا و آن را به قانون تبدیل خواهد کرد.

گزارش هیل می افزاید اقدام مجلس قانونگذاری در تصویب لایحه ممنوعیت مالکیت سلاح برای افراد با سابقه خشونت خانگی در بحبوحه افزایش بحث ها درباره قوانین مالکیت سلاح در آمریکا صورت می گیرد.

تیراندازی مرگبار چندی پیش در دبیرستانی واقع در شهر پارکلند ایالت فلوریدا که به کشته شدن 17 نفر منجر شد، باعث برانگیختن بحث های جدی درباره قوانین مالکیت و حمل سلاح در آمریکا شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به طور ضمنی، تمایل خود را برای بررسی قوانین کنترلی جدید درخصوص مالکیت سلاح اعلام کرده است. او همچنین از افزایش کنترل سوابق افراد متقاضی خرید سلاح، ممنوعیت ابزاری که سرعت شلیک سلاح های نیمه‌خودکار را در حد یک مسلسل بالا می برد و حداقل سن مجاز برای خرید سلاح گرم اعلام کرده است.

انتهای پیام/

ممنوعیت خرید سلاح توسط افراد محکوم به جرم خشونت‌های خانگی در ایالت اورگن آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار