مهمترین مصوبات شورای شهر درخصوص طرح ترافیک جدید

حذف محدوده زوج و فرد از جدول اخذ عوارض/ تصویب‌ عوارض 10 درصدی ورود به طرح برای خبرنگاران

مهمترین مصوبات چهل و هشتمین جلسه شورای شهر درخصوص طرح ترافیک جدید را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهل و هشتمین جلسه شورای شهر در خصوص طرح ترافیک جدید مصوباتی داشت که مهمترین آن به شرح زیر است:

 

حذف محدوده زوج و فرد از جدول اخذ عوارض

 به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران به پیشنهاد کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران محدوده زوج و فرد از جدول اخذ عوارض حذف شد.

این موضوع در قالب تبصره به جدول اخذ عوارض اضافه شد طبق این تبصره تمام خوردوهای دارای پلاک مخالف در صورتی مجاز به تردد در محدوده هستند که همانند گذشته برای ورود به محدوده طرح ترافیک عوارض آن را طبق مصوبات شورا پرداخت کنند.

لازم به ذکر است؛ در گذشته برای ورود به محدوده زوج و فرد آرم طرح ترافیک تهیه می‌کردند و در حال حاضر باید عوارض پرداخت کنند.

گفتنی است؛ این پیشنهاد با ۱۲ رای موافق از مجموع ۱۹ رای به تصویب رسید.

 

اهدا کارت بلیط الکترونیک به خبرنگاران برای استفاده از حمل و نقل عمومی


در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تبصره جدیدی به مصوبات شورا اضافه شد این تبصره به پیشنهاد کمیسیون عمران و حمل و نقل بود مبنی بر اینکه به شهرداری اجازه داده شود که به خبرنگارانی که فاقد خودرو هستند و از سهمیه خبرنگاران استفاده نمی کنند کارت بلیط الکترونیک رایگان یک ساله برای استفاده از حمل و نقل عمومی داده شود.

 

ارائه تسهیلات رایگان طرح ترافیک برای جانبازان بالای 25 درصد/ تصویب‌ عوارض 10 درصدی ورود به طرح برای خبرنگاران

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مصوبات امروز شورا گفت: مقرر شد‌ تمام هزینه‌های ورود جانبازان بالای 25 درصد به طرح ترافیک از سوی‌ شهرداری‌ پرداخت شود.


 

علیخانی درباره سهمیه‌ طرح ترافیک برای جانبازان گفت: مقرر شد سهمیه‌ جانبازان از طریق بنیاد شهید ارائه شود و جانبازان 25 درصد به بالا با آرم جانبازان به صورت رایگان وارد محدوده طرح شوند.

وی درباره حذف سهمیه‌ خبرنگاران گفت: با توجه به تعرفه‌ای که خبرنگاران در گذشته پرداخت می‌کردند افزایش آن زیاد بوده و ما این مورد را اصلاح کردیم .

 بیشتر بخوانید: تغییرات اساسی در طرح ترافیک سال 97


سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در مخالفت با مصوبه اعضای شورای شهر در خصوص افزایش تسهیلات ورود به طرح ترافیک برای خبرنگاران از 50 درصد به 10 درصد گفت: اگر به این مصوبه رای ندهیم عده‌ای ناراضی می‌شوند اما بین ناراضی شدن در میان دوستان و منافع عامه باید به منافع عامه رای بدهیم.

بیشتر بخوانید: مخالفت رسولی با تسهیلات ورود به طرح ترافیک برای خبرنگاران


میرلوحی عضو شورای شهر تهران به عنوان مخالف حذف دریافت 2 بار عوارض از کامیون بارها برای تردد در سطح شهر گفت: هیات تطبیق در جایگاه تشخیص نشسته است و گویا این هیات در جایگاه شورا عمل می‌کند و به تشخیص امور می پردازد.

بیشتر بخوانید:هیات انطباق نباید بی جهت مصوبات شورا را رد کند


محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران نیز  به دلیل سردرگمی برای علت این اعتراض و با بیان اینکه فرمانداری تا به حال به سهمیه جانبازان در طرح ترافیک اعتراض نداشته است، گفت: تاکنون جانبازان بالای ۷۰ درصد در طرح ترافیک سهمیه داشتند، اما فرمانداری با اعتراض به این امر خواستار تخصیص سهیمه به جانبازان بالای ۲۵ درصد شد.

بیشتر بخوانید:سردرگمی هاشمی به دلیل اعتراض بی سابقه فرمانداری به طرح ترافیک جدید


  اعتراض فرمانداری به طرح ترافیک جدید بیشتر به دلیل سیاست‌گذاری است و هرگز به دلیل مغایرت قانونی نیست‌.

بیشتر بخوانید:اعتراض فرمانداری‌ به طرح ترافیک جدید به دلیل مغایرت‌ قانونی نیست‌

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
طرح خوبی است ممنون
آخرین اخبار