سرویس دهی در قالب پروژه GNAF به زودی در دو منطقه تهران آغاز می شود

مدیرعامل شرکت ملی پست از سرویس دهی آزمایشی پروژه ملی GNAF در مناطق 6 و 7 تهران در آینده نزدیک خبر داد.

سرویس دهی در قالب پروژه GNAF به زودی در دو منطقه تهران آغاز می شودبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست در شانزدهمین جلسه کارگروه ملی GNAF که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه پروژه پیشرفت خوبی داشته سرویس دهی آن در استان قم نیز به زودی وارد فاز عملیاتی می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 75 درصد پروژه در سطح کشور اجرا شده است و موفق شدیم طرح را در 76 شهر کشور در سال 96 پوشش دهیم، افزود: اجرای موفق این پروژه با همکاری موثر دستگاه ها و سازمان های مربوطه اعم از وزارت کشور، استانداری ها، سازمان نقشه برداری، شهرداری ها، سازمان املاک و اسناد و ... قابلیت عملیاتی شدن و ارایه خدمت دارد.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه GNAF یک حلقه ارتباطی بین دستگاهی است، اظهار داشت: در بعد کلان هویت مکانی در کشور پیش نیاز اجرای دولت الکترونیک و ارایه بسیاری از خدمات دیگر می باشد.

نعمتی برگزاری جلسات به صورت راهبردی را مورد تاکید قرار داد و افزود: انتظار می رود سایر دستگاه های مربوطه نیز وظایفشان را به نحو احسن انجام دهند تا بتوانیم به راهکارهای اساسی در به ثمر نشستن این پروژه و بهره مندشدن مردم و مسئولان دست یابیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین فرهنگ سازی در زمینه آدرس دهی صحیح را ضروری دانست و گفت: رسانه ها بخصوص صدا و سیما و همچنین شرکت های دانش بنیان می توانند در پیاده سازی موفق GNAF یاری رسان پست باشند.

وی در ادامه افزود: دسترسی به اطلاعات صحیح امروزه عاملی تاثیرگذار در هر نوع کسب و کار و خلق ثروت است، بنابراین ضروری است پروژه GNAF که یکی از طرح های ملی در این زمینه می باشد هرچه سریع تر عملیاتی شود.

نعمتی از کارگاه های مربوطه و مدیران استانها خواست برنامه های خود در زمینه اجرای این پروژه در سال 97 را در اسرع وقت به شرکت ملی پست به عنوان مجری طرح اعلام کنند.

رجبی مشاور عالی مدیرعامل در اجرای پروژه GNAF نیز در این جلسه بر دو نکته ملی بودن پروژه و همچنین اهمیت نقشه ها و کیفیت آنها تاکید کرد و افزود: به منظور بهینه سازی و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه، بهتر است پارسل بندی و نقطه گذاری نقشه ها به صورت همزمان انجام شود.

رجبی با اشاره به اجرای پایلوت پروژه در سال آینده، گفت: در اجرای آزمایشی به دنبال این هستیم تا چالش های احتمالی و اشکالات اجرای عملیاتی طرح را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام نماییم.

وی همچنین به موضوع هماهنگی کمیته نقشه برداری با منابع جمع آوری اطلاعات و داده ها اشاره کرد و افزود: این هماهنگی باید با مدیریت سازمان نقشه برداری و با هدف بررسی صحت و سقم اطلاعات انجام شود.

میرزایی سرپرست معاونت فناوری و دبیر کارگروه پروژه ملی GNAF نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از روند اجرای آن از ابتدا تاکنون، از تمامی اعضای کارگروه خواست گزارش اقدامات خود را براساس آیین نامه اجرایی طرح ارایه دهند.

سرپرست معاونت فناوری و دبیر کارگروه پروژه ملی GNAF با اشاره به اینکه در حال حاضر بانک اطلاعات کدپستی 53 میلیون رکورد و 42 میلیون نشانی دارد، افزود: به هنگام سازی اطلاعات 25 میلیون ساختمان کل کشور از دو سال پیش آغاز شده است که تاکنون 61 درصد آن براساس نقشه های پارسال بندی شهرداری انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران استانهایی که سرویس شان آماده ارایه خدمات است تنها از طریق شبکه ملی اطلاعات، به عرضه خدمت بپردازند، از آنان خواست ظرف مدت یک هفته گزارش تکالیف تعیین شده شان را ارایه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار