کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا می‌خواهد از گروه‌های تروریستی به عنوان یک اهرم فشار علیه کشورهای منطقه استفاده کند.

تروریست ها؛ اهرم فشار آمریکا در منطقهنوذر شفیعی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رفتار دوگانه آمریکا در قبال تروریست‌ها در سوریه و عراق، اظهار کرد: تروریست‌ها از کشورهای مختلفی در سوریه و عراق گردآوری شدند و قطع به یقین یکی از مکان‌هایی که تروریست‌ها به عنوان مامن جدید خود  انتخاب می‌کنند، کشورهای خودشان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تروریست‌ها از کشورهای مختلف بودند و برای ناآرام کردن منطقه از کشورهای خود مهاجرت کرده بودند این شرایط کاملا قابل پیش بینی بود که روزی به خانه‌های خود بازگردند.

شفیعی با بیان اینکه بازگشت تروریست‌ها به کشورهایشان یک بار پس از جنگ افغانستان تجربه شده است، تصریح کرد: زمانی در این کشور گروه‌هایی جنگ می‌کردند که پس از پایان جنگ به کشورهایشان بازگشتند و یکسری تحرکات نظامی انجام دادند.

وی افزود: ایجاد تحرکات نظامی از طرف تروریست‌ها از سر انفعال است و آمریکا در این شرایط به سمت مدیریت کردن چنین وضعیتی حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تروریست‌ها به مکان‌هایی منتقل می‌شوند که اصلا تعلقی به آنجا ندارند، گفت: برای مثال داعشی که امروز به افغانستان گسیل شده است، شامل ملیتهایی از آسیای مرکزی و کشورهای اروپایی و عربی هستند.

کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواهد از گروه‌های تروریستی به عنوان یک اهرم  فشار علیه کشورهای منطقه استفاده کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار