عسکریان ابیانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

کمبود بودجه؛ شتاب دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم را کند می‌کند

معاون اداری و مالی وزارت علوم گفت: در تنگنا قرارگرفتن و مشکلات مالی مانع حرکت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه های نسل سوم است.

کمبود بودجه؛ شتاب دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم را کند می‌کندحسین عسکریان ابیانه معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره بودجه دانشگاه‌ ها اظهار کرد: کل اعتباری که پس از بررسی مجلس انجام شد حدود ۱۱ میلیارد تومان است که این مبلغ شامل ردیف‌های وابسته وزارت علوم شامل دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پارک‌های علمی و فناوری خواهد بود.

وی در خصوص هزینه‌های دانشگاه‌ها در سال ۹۷ با پیش‌بینی این بودجه گفت:  ۱۵ درصد از این بودجه را حداقل باید به پژوهش و فناوری اختصاص دهیم و  اگر بتوانیم همین  درصد را حفظ کنیم جای خوشحالی دارد.

افزایش 21 درصدی بودجه سال 97

عسگریان ابیانه با اشاره به افزایش بودجه در سال ۹۷ تصریح کرد: خوشبختانه در سال ۹۷، ۲۱ درصد افزایش بودجه در دانشگاه‌ها را داشته‌ایم و انتظار ما این است که این رقم در دانشگاه‌ها به ۳۰ درصد برسد، ولی کمبود منابع باعث این شد که نتوانیم به برخی از کار‌ها برسیم.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اضافه کرد: اکنون با این رقم ۲۵۰ مراکز علمی تحت پوشش قرار می‌گیرند، اما در برخی مناطق محروم  با مشکل مواجه هستیم چرا که دانشگاه‌های ما به سمت دانشگاه‌های نسل سوم در حال حرکت است و با این اعتبار در تنگنا قرار داریم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی دولت و مجلس نسبت به گذشته مطلوب بوده است، یادآور شد: اکنون بعید می‌دانیم تغییری در روند بودجه سال ۹۷ داشته باشیم، ولی چندین تبصره در برنامه و بودجه وجود دارد که اگر اجرایی شود به دانشگاه‌ها کمک خواهد شد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار