شفر:علاقه و شخصیت تیمی استقلال باعث برد شد/ پیروزی در شهرآورد کافی نیست

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت:امروز به دلیل عشق و علاقه‌ای که میان بازیکنان بوجود آمده پیروز شدیم.

شفر:علاقه و شخصیت تیمی استقلال باعث برد شد/ پیروزی در شهرآورد کافی نیستبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  وینفرد شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از پیروزی تیمش برابر  پرسپولیس گفت:در جلسه‌ای که قبل از بازی داشتیم، یک ویدئو از پادوانی دیدیم. او از بیمارستان برای همه تیم و بازیکنان آرزوی موفقیت کرد.

او ادامه داد: بابت تیمی که داریم بسیار خوشحال هستم و دوباره با سقف توانایی‌های خود تلاش کردیم و قبل از بازی و بین 2 نیمه عشق به فوتبال بازی کردن بین بازیکنان ما مشخص بود.

سرمربی استقلال تهران بیان کرد:بازی بسیار سختی بود و پرسپولیس تیم خوبی است. برای ما خوب بود که پرسپولیس در نیمه اول بدون منشا بازی کرد. بازیکنان ما یک سری مشکلات داشتند. رحمتی از ناحیه زانو مصدومیت داشت و اگر لازم بود او با ویلچر برای ما بازی می‌کرد و به نوعی همه بازیکنان در نظر دارند برای تیم بازی کنند. نورافکن نیز از مصدومیت بازگشت و در نیمه اول یک سری اشتباهات داشت، اما در نیمه دوم خیلی خوب جنگید و برای ما به میدان رفت.

شفر افزود:امروز علاقه،عشق و شخصیت تیمی ما بود که باعث پیروزی شد. نمی‌توانم بگویم کدام بازیکن خوب بود. مجید و روزبه یا ژنرال ما امید ابراهیمی بسیار عالی بودند. می‌توانم بگویم امید الان بهترین بازیکن ایران است. ما اکنون تیم خوشحال هستیم، اما یک بازی بسیار سخت برابر العین داریم. العین یک بازی ساده را سپری کرد و بازیکنان این تیم خسته نیستند و باید بگویم ما خسته هستیم. فردا به دبی می‌رویم تا بازیکنان با ریکاوری به فرم خود برسند. همه، البته همه نه و تنها هواداران استقلال خوشحال هستند. برای هواداران بسیار خوشحال هستم و قبلا گفته بودم که ما و هواداران یک خانواده هستیم. بعد از بازی مقابل  الهلال دوباره یک هدیه به آن‌ها دادیم و امیدوارم برابر العین یک بازی خوب انجام دهیم.

او در مورد ٢ نیمه متفاوت استقلال توضیح داد:  در نیمه اول خیلی خوب فوتبال بازی کردیم، اما خیلی موقعیت گل نداشتیم. یک موقعیت گل برای وریا و تیام بود، اما باید همواره گل دوم را هم بزنیم. در نیمه دوم مشخص بود وقتى منشا به بازى مى آید، پرسپولیس تنها به دنبال توپ بلند خواهد بود و ما سر زن‌های خوبی در خط دفاعی همچون حسینى و چشمى داریم و باقری نیز خیلی خوب بود و جلوی دفاع ما را امن کرده بود. ٢ شانس داشتیم و مى توانستیم گل دوم را هم بزنیم. جابر انصاری نیز یک موقعیت داشت و مشکل ما این بود که توپ را نگه نداشتیم و توپ‌ها به عقب برگردانده مى شد. ما بابت بازی بزن زیرش پرسپولیس ترسى نداشتیم.

سرمربى تیم فوتبال استقلال درباره دیدار با العین در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: العین را می‌شناسم و در آنجا مربى بودم. تمام بازیکنان این تیم را مى شناسم. بازیکنان جوانى همچون عمر عبدالرحمان را دارند که ما به تیم اصلی آوردیم. آن‌ها یک بازی راحت داشتند و استرسی که ما امروز متحمل شدیم این تیم تجربه نکردن است. مشکل آماده سازی پیش از فصل است که باید بگویم ما آماده سازی خوبی نداشتیم. بعضی از بازیکنان استراحت بیشترى نیاز دارند و برخی نیاز به تمرین بیشتری دارند. پایه آمادگی جسمانی در ابتدای حضور من خوب نبود و به همین دلیل تمرینات فردی برای بازیکنان در نظر گرفتیم.

او ادامه داد:زمانى که قربانى وارد زمین شد خیلى خوب جنگید، اما او بیشتر از وریا غفورى به تمرین نیاز دارد. امیدوارم راهی پیدا کنیم که براى بازى هاى بعدى همه بازیکنان در یک سطح باشند. اکنون ۷۵ درصد چیزی هستیم که من می‌خواهم و این تنها برای آمادگی جسمانی نیست و ما یک راه سخت را پیش رو داریم. ۴ یا ۵ ماه قبل به شما گفتم که کار سختی در پیش داریم، زیرا ساختن تیم کار سختی است، اما من برای استقلال بیشتر از این را می‌خواهم. اکنون همه از شکست پرسپولیس خوشحال هستند، اما من این را نمی‌خواهم و بیشتر از این می‌خواهم و حالا برای لیگ قهرمانان بیشتر از این می‌خواهم.

او در مورد اینکه چرا استقلال در نیمه دوم دفاع کرد گفت: من به شما گفتم که فقط تیام تنها بازیکن تازه تیم است. باید قدم به قدم کار کنیم . در نیمه اول خوب کار کردیم و مهاجم دوم به زمین آمد، اما ما توپ را خوب نگه نداشتیم. اسماعیلی کارت زرد گرفت و به همین دلیل و برای جلوگیری از اخراج او را تعویض کردیم. ابروی تیام در این بازی شکافت و دکتر ابروی او را بخیه زد، اما در پایان یک بر صفر نتیجه به نفع ما شد. خیلی خوب بود که پرسپولیس تنها به دنبال ضربه بلند بود و هیچ ایده‌ای نداشت. جابر یک شانس خوب داشت و او اگر گل می‌زد، کسی این سوال را نمی‌پرسید. مهم نیست که ما چقدر در یک بازى پاس می‌دهیم. شاید هزار پاس ارسال کنیم، اما پاس آخر تنها چیزی است که مهم است.

او در مورد اینکه افتخارى اعلام کرده آماده هستیم تا لیست شفر را براى سال بعد بگیریم عنوان کرد:من چیزی درباره لیست نمی‌دانم و اینجا نشسته ام.

او در مورد بحث اینکه اعلام کرده پرسپولیس بزن زیرش بازى کرده بیان کرد:من نمی‌گویم که پرسپولیس همیشه اینگونه در لیگ بازى مى کند، اما آن‌ها امروز در نیمه دوم برابر ما اینگونه بازی کردند که این مساله به نفع ما شد. ما سر زن‌های خوبی داشتیم و توپ دوم را جمع می‌کردیم و به همین دلیل سبک آن‌ها خوب بود، اما مشکل ما این بود که شجاعیان و اسماعیلی توپ را حفظ نکردند. فوتبال در ایران از ٦ ماه گذشته بهتر شده است. شاید در ٦ ماه گذشته خیلى از تیم‌ها بزن زیرش بازى مى کردند، اما اکنون خیلی تیم‌ها فوتبال بهتری بازمی کنند. من در مورد همه لیگ صحبت مى کنم. من سرمربى استقلال هستم نه همه تیم‌ها.

او در مورد وقت کشى بازیکنان گفت:نظر من این است که این سوال خوبی نیست. این سوال تحریک آمیز است و شما باید از بازی امروز خوشحال باشید. به شما گفتم ٢ بازیکن ما گرفتگی عضله داشتند و خسته بودند.

انتهای پیام/

اظهارات شفر پس از دیدار مقابل تیم پرسپولیس تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار