بطحایی:

دامنه انتخاب و انتصاب مدیران را در آموزش و پرورش توسعه می‌دهیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تحقق شایسته سالاری سامانه انتخاب و انتصاب مدیران را به تدریج در مناطق توسعه می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی در مراسم رونمایی از سامانه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس گفت: امروز شاهد آغاز این طرح هستیم که باب جدیدی در شایسته سالاری مدیران آموزش و پرورش خواهد گشود.

وی افزود: نقش و جایگاه مدیران مدارس بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از مشکلات با وجود مدیران شایسته رفع خواهد شد و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و سرمایه‌ها با مدیران نه چندان کارآمد به تباهی می‌رود.

 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: در این سند به شایستگی سالاری اشاره شده است که این سامانه به تحقق این فرایند کمک می‌کند و باب جدیدی در روند انتصاب مدیران را گشودیم تا دامنه انتخاب وسیع می‌شود.

بطحایی با اشاره به آثار مثبت این سامانه تصریح کرد: همه افرادی که شایستگی لازم برای مدیریت مدارس دارند امکان اعلام حضور خواهند داشت و امکان بروز و ظهور در آموزش و پرورش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: فرایندی در انتخاب و انتصاب مدیران وجود دارد و گروهی متخصص با گفتگویی علمی به انتخاب مدیران ‌می‌پردازند تا در نهایت شایسته ترین فرد برگزیده شود.

گام های تدریجی شایسته سالاری با سامانه جدید انتخاب و انتصاب مدیران

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با این سامانه شایسته سالاری به طور قطع اجرا نخواهد شد، اظهار کرد: سال های سال به دنبال این شایسته سالاری هستیم و با این سامانه در جهت اجرایی شدن شایسته سالاری عمل کردیم.

بطحایی بیان کرد: افتخار من و همکاران شروع این کار است هرچند می دانیم کار خیلی بزرگی نیست اما این کار را شروع کردیم و به تدریج اشکالات را رفع می کنیم و دامنه آن را افزایش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه یک میلیون فرهنگی در آموزش و پرورش با توان و فهم بالا داریم، گفت: چرا نباید این افراد خود را کاندیدا کنند تا به مشکلات مزمن آموزش و پرورش رسیدگی کنند؛ مشکلاتی که آموزش و پرورش را زمین گیر کرده است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اجازه دهیم هر کسی که توان دارد وارد شود و یقین دارم با گسترش این جریان گره آموزش و پرورش باز شود و چالش های زیادی در پیش داریم. باید تلاش کنیم این حرکت مسیر اصلی خود را طی کند و گروهی که قرار است مصاحبه کنند به طور حقیقی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این مسیر به تدریج  باید پله اول برای شایسته گزینی در آموزش و پرورش باشد و روز به روز تقویت شود.

باید مسیری برای بهبود نظام آموزش و پرورش ایجاد شود

بطحایی با اشاره به اینکه باید مسیری ایجاد کنیم تا عاقبت آن بهبود نظام آموزش و پرورش و اداره آن باشد، گفت : امیدواریم مهر ۹۷ آموزش‌هایی موثر و مثبت از زبان متولیان سامانه انتخاب و انتصاب مدیران بشنویم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش گستردگی بالایی دارد و باید این حرف ها به گوش معلمان برسد، تصریح کرد: رسانه ها در این زمینه نقش بسزایی را ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار