دبیر هیات نظارت و هماهنگی بر کانون‌های فرهنگی مساجد کردستان گفت: 38 کانون فرهنگی و کتابخانه‌های مساجد جدید در استان راه‌اندازی و تجهیز شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛کامل گلباغی دبیر هیات نظارت و هماهنگی بر کانون‌های فرهنگی مساجد کردستان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان در سنندج گفت: با ایجاد، راه‌اندازی و تجهیز 38 کانون فرهنگی و کتابخانه‌های مساجد جدید در استان 541 کانون در کردستان فعالیت دارند و تا آخر سال باید تعداد این کانون‌ها به 562 کانون برسد.

وی به فعالیت‌های اوقات فراغت مساجد استان پرداخت وافزود: امسال در 523 کانون و یک‌هزار و 46 پایگاه تحت نظر ائمه جمعه و جماعت در سطح شهر و روستاهای استان پایگاههای اوقات فراغت برگزار شد.

دبیر هیات نظارت و هماهنگی بر کانون‌های فرهنگی مساجد کردستان به سیاست‌های کلی و راهبردی دبیرخانه مساجد در سال جاری پرداخت و بیان کرد : ارتقای فرهنگ عمومی، اعتلای دینی و حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب، مقاوم‌سازی فرهنگی، مقابله با تهاجم فرهنگی و تقویت اقتدار فرهنگی نظام اسلامی، تحقق عدالت فرهنگی با پذیرش تنوع فرهنگی، توزیع متوازن عادلانه امکانات و منابع بال توجه به ویژگی‌های اقلیمی و اجتماعی و فرهنگی از جمله این سیاست‌ها و راهبردهاست.

 وی اضافه کرد: امسال دبیرخانه هیات نظارت و هماهنگی بر کانون‌های فرهنگی مساجد کردستان اقدام به اجرای طرح تلاوت نور در 54 مرکز استان کرد و طرح قرآنی 1451 ویژه حفظ و تفسیر سوره تبارک و واقعه را نیز برگزار کرد که منجر به برگزیده شدن سه نفر از کردستانی‌ها در سطح کشوری شد. 

وی بیان کرد: عقد تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش در راستای همکاری برای ریشه‌کنی امر بی‌سوادی در استان از دیگر اقداماتی بوده که توسط این دبیرخانه انجام شده است.

انتهای پیام/ د م

عقد تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش در راستای همکاری برای ریشه‌کنی امر بی‌سوادی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.