وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

ابلاغ دستورالعمل تدریس معاونان و مدیران تا فروردین ماه/ ورود پلیس فتا به تخلفات انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان

بطحایی از ورود پلیس فتا به تخلفات انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

برخورد با مدیران متخلف مدارس غیردولتی درباره ممنوعیت امتحانات نهایی/ ورود پلیس فتا به تخلفات انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم سامانه انتصاب مدیران در جمع خبرنگاران درباره سامانه انتخاب مدیران مدارس گفت: این فرآیند پیش از این محدود به شناخت مدیران بود اما امروزه همه افرادی که شرایط مدیریت داشته امکان اعلام آمادگی دارند و تیم تخصصی از این افراد مصاحبه می گیرند و افرادی که برای مدرسه اعلام کاندیداتوری کرده و امتیاز لازم را کسب کردند برای انتخاب مدیران عمل خواهد شد.

وی ادامه داد: با این کار انتظار همکارانمان برای اعلام شرایط و ورود به مدیریت مورد توجه قرار می دهیم و دامنه انتخاب برای افراد اصلح بیشتر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بعد از استقرار این سامانه در حوزه مدیریت مدارس این روند را در ادارات کل تسری می دهیم و دامنه انتخاب به گستردگی یک میلیون کارمند آموزش و پرورش خواهد شد.

میزان مشارکت فرهنگیان در انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان 

وی درباره انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان و میزان مشارکت فرهنگیان با اشاره به اینکه شاهد شرکت ۲۶درصد فرهنگیان بودیم، عنوان کرد: این نوع انتخابات تاکنون در آموزش و پرورش نبوده است و در شروع کار هستیم، بنابراین نقایصی دارد و با توجه به روش های جدید که در حوزه های مشارکتی معلمان داریم روند بهتری را در سال های آتی خواهیم داشت.

بطحایی درباره ممنوعیت برگزاری آزمون در پایه هفتم و اجرای آن در مدارس غیردولتی اظهار کرد: یکی از دلایل این است که موضوع هنوز رسما ابلاغ نشده است و مدارس منتظر ابلاغ بخشنامه هستند البته با توجه به اطلاع رسانی که شده است این توقع را داریم که این مدراس ممنوعیت آزمون داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش درباره تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: در حال بررسی این تخلفات هستیم و در ۲استان این موارد در حال پیگیری است و در هر دو مورد هم با پلیس فتا همکاری لازم را داشتیم و آی پی‌ها در حال ردیابی است.

بطحایی درباره اداره مدارس به طور مجتمع عنوان کرد: یکی از نکاتی که سند تحول به آن داشته است؛ اداره مدارس به طور مجتمع است و مهم ترین مانع فضاهای آموزشی است که مدارس اکنون این شرایط را ندارند البته در ساخت مدارس این روند را پیش می بریم.

بطحایی درباره مساله تدریس معاونان و مدیران در مدارس با اشاره به اینکه معاونان و مدیران باید 6 ساعت تدریس داشته باشند، گفت: دستورالعمل تا فروردین ماه ابلاغ خواهد شد و الزام اجرایی دارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره حذف کنکور اظهار کرد: دو جلسه برای حذف کنکور با وزارت علوم برگزار کردیم و خوشبختانه نظرات هم سو با هم داشتیم.

بطحایی درباره افزایش امتحانات نهایی اظهار کرد: مخالف افزایش امتحانات نهایی هستیم؛ چرا که بار روانی افزایش امتحانات نهایی زیاد است و بحث ما با سازمان سنجش این است که اگر امتحانات نهایی در جذب دانشجو دخالت بالایی داشته باشد می‌توانیم اصلاحاتی را انجام دهیم.

تفکیک مقاطع تحصیلی

در ادامه عظیم محبی مسئول کمیته فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس درباره فعالیت این سامانه اظهار کرد: تاکنون اطلاعات ۳۰۶۳ مدرسه در مناطق ثبت شده است در واقع این تعداد مدرسه اعلام نیاز برای مدیریت داشتند.

محبی با اشاره به تفکیک مقاطع تحصیلی برای این اعلام نیاز گفت: بر اساس اطلاعات ۷۵۵ مدرسه متوسطه اول، ۷۳۵ مدرسه متوسطه دوم و بیش از ۱۰۰۰مدرسه ابتدایی نیازمند به مدیر، ثبت نام کرده اند.

وی درباره نحوه برگزاری آزمون اظهار کرد : پیشنهاد برگزاری آزمون در یک روز را دادیم تا فآیند در یک روز باشد اما فعلا در حال بررسی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار