مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان:

انتقال اجساد از کوه دنا تا اردیبهشت ۹۷ طول می‌کشد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: عملیات جستجو و انتقال پیکر جان باختگان پرواز 'ای تی آر ۷۲' تهران - یاسوج بسیار سخت است و در عمل به کُندی و احتمالاً تا اردیبهشت سال آینده طول می‌کشد.

محسن مؤمنی درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به آخرین وضعیت عملیات امداد و نجات هواپیمای ای‌تی‌ار هواپیمایی آسمان اظهار کرد: بخشی از اجساد انتقال پیدا کرده است اما پیدا شدن جعبه سیاه را افراد متخصص این حوزه باید تأیید کنند.

وی با بیان این که در دو روز گذشته با مساعد شدن هوا عملیات‌ از طرف دامنه‌های جنوبی ارتفاعات دنا صورت گرفته افزود: نیروهای امدادی هلال احمر اصفهان در جبهه شمالی مستقر شده‌اند اما به دلیل نامساعد بودن هوا بیشتر نقش پشتیبانی را دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: هر بار نیروهای امدادی بخش‌هایی ازبدن های مسافران را به پایین کوه می‌آورند اما به دلیل پراکندگی نمی‌توان گفت تاکنون چند مسافر پیدا شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: با وجود سرمای شدید و بارندگی در منطقه سقوط هواپیما، هیچیک از امدادگران این جمعیت در منطقه دچار حادثه نشدند و اخبار منتشر شده مبنی بر کشته شدن یک امدادگر، کذب است.

مؤمنی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان اصفهان از زمان سانحه تاکنون با ۲۵۰ نیروی امدادگر و جستجوگر زبده، سه فروند بالگرد، افزون بر ۲۰ خودروی امدادی و آمبولانس و ۲ خودروی ارتباطی در عملیات حضور داشته است.

 هواپیمای 'ای‌تی‌آر ۷۲' شرکت هواپیمایی آسمان با شماره پرواز ۳۷۰۴ روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ بعد از ۵۰ دقیقه پرواز از تهران به سمت یاسوج در حوالی سمیرم بعد از اصابت به کوه دنا سقوط کرد.

این حادثه در قلهٔ پازن پیر کوه دنا در جنوب روستای 'نُقُل' از توابع پادنا در یکصد و بیست کیلومتری سمیرم رخ داد.
پیدا کردن لاشه این هواپیما حدود ۴۸ ساعت به طول انجامید.

در این پرواز ۵۹ مسافر، ۲ مهماندار، ۲ نفر پرسنل امنیت پرواز و ۲ نفر خلبان و کمک خلبان حضور داشتند که همگی کشته شدند.

در روز‌های گذشته در چند مرحله پیکر برخی از جان باختگان این سانحه، کشف و برای احراز هویت به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شد.

 

انتهای پیام/م

 

آخرین وضعیت هواپیمای سانحه دیده تهران- یاسوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.