در مراسم رونمایی از داروی سووداک مطرح شد؛

کاهش 50 درصدی مرگ و میر با پلی پیل/ ایرانیان دچار مرگ‌های زودرس هستند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، گفت: پلی پیل 50 درصد از مرگ و میرهای ناشی از سکته‌های مغزی و قلبی را کاهش می‌دهد.

کاهش 50 درصدی مرگ و میر با پلیتیل/ ایرانیان دچار مرگ‌های زودرس هستندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم رونمایی از داروی سووداک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلات سلامتی ایرانیان این است که 50 درصد از مردم ایران زیر 70 سال عمر می‌کنند و همین مسئله نشان دهنده آمار بالای مرگ زودرس  در مردم کشورمان است.

 وی ادامه داد: سکته‌های قلبی و مغزی علت اصلی مرگ زودرس در بین ایرانیان است، در این خصوص با تحقیقات 10 ساله در حوزه پژوهش و فناوری و  با همکاری بنیاد برکت توانستیم با تولید این دارو، مرگ زودرس را در  ایرانیان کاهش دهیم.

 وی با اشاره به اینکه داروی پلیتیل در افراد بالاتر از 50 سال از بروز سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند و برای کبد چرب بسیار مناسب است، افزود: داروی پلی پیل 50 درصد از مرگ و میرهای ناشی از سکته‌های مغزی و قلبی را کم می‌کند و امید به زندگی را در بدو تولد به 80 سال می‌رساند.

 وی یادآور شد: داروی پلیتیل در حاضر در داروخانه‌های سراسر کشور موجود است.

ایجاد صندوق پژوهشی در بنیاد برکت

در ادامه مراسم جمشیدی مدیر عامل بنیاد برکت گفت: این پروژه یک کار تحقیقاتی بزرگ از نظر زمان و تعداد افراد شرکت کننده در این طرح پژوهشی است.

وی افزود: وزیر بهداشت نقش مهمی در انجام کارهای بین بخشی دارند، ما صندوق پژوهشی را ایجاد کردیم که بیش از ۵۰۰ طرح وارد آن شده و ۱۰۰ طرح به تصویب رسیده است.

جمشیدی ادامه داد: در کنار این مرکز شرکت‌های دانش بنیان خوبی راه اندازی شده است و بیش از ۱۰۰ میلیارد برای این طرح‌های پژوهشی هزینه شده است.

انتهای پیام/

مراسم رونمایی از داروی سووداک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار