شهروندان در روزهای پایانی سال اهدا خون در برنامه خود داشته باشند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت:امیدواریم پیش از رسیدن تعطیلات عید به گونه‌ای سطح ذخیره خونی را حفظ کنیم که در این ایام دچار مشکل نشویم و شهروندان در روزهای پایانی سال نیزاهدا خون در برنامه خود داشته باشند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در رابطه با آخرین وضعیت ذخایر خونی استان اصفهان اظهار کرد: از ابتدای سال 96 تا پایان بهمن ماه 128 هزار واحد خونی از شهروندان اصفهانی دریافت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان این که افرادی را که سالانه حداقل دو بار اقدام کنند به عنوان اهداکننده مستمر می‌شناسیم افزود: در سال جاری 56 درصد از کسانی که خون خود را اهدا کردند از این گروه مستمر هستند، همچنین سهم زنان با رشدی ناچیز هنوز 3 و مردان 97 درصد است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تاکید کرد: در سال 96 علاوه بر پاسخ صددرصدی نیاز فراورده‌های خونی مراکز درمانی استان، برای جلوگیری از نابودی فرآورده‌های خونی 6 هزار واحد خونی را به مراکز درمانی دیگر استان‌ها صادر کردیم.

وی با بیان این که پلاکت فرز را در سال جاری به عنوان یک اولویت دنبال می‌کردیم، تصریح کرد: از ابتدای امسال 850 واحد تاکنون به روش پلاکت فرز تهیه کردیم، این در حالی است که سال گذشته این عدد 227 واحد بود.

زینلی در خصوص آمار مراجعه کنندگان برای اهدا خون در آخر سال گفت: میزان اهدا خون در فصل زمستان به ویژه در نزدیک ایام نوروز نسبت به دیگر ایام سال کاهش می‌یابد، این در حالی است که در ایام نوروز آمار به حداقل خود می‌رسد و مراجعه کننده خیلی کمی داریم.

وی ذخیره خونی سازمان انتقال خون استان اصفهان را متوسط توصیف کرد و گفت: امیدواریم پیش از رسیدن تعطیلات عید به گونه‌ای سطح ذخیره خونی را حفظ کنیم که در این ایام دچار مشکل نشویم؛ توصیه می‌کنیم شهروندان در روزهای پایانی سال اهدا خون در برنامه خود داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در خصوص عملکرد سازمان انتقال خون در ایام نوروز گفت: به جز روز اول و 13 فروردین، مراکز انتقال خون در سطح استان اصفهان آماده دریافت خون شهروندان هستند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار