ارزیابی کسب و کارهای نوآورانه با 6 شاخص در هفتمین جشنواره فاوا

مسئول کارگروه کسب و کارهای نوآورانه هفتمین دوره جشنواره فاوا گفت: برای ارزیابی کسب و کارهای نوآورانه در هفتمین جشنواره فاوا 6 شاخص تعیین شد.

ارزیابی کسب و کارهای نوآورانه با 6 شاخص در هفتمین جشنواره فاوابه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا بهادری‌فرد مسئول کارگروه کسب و کارهای نوآورانه هفتمین جشنواره فاوا با اشاره به اینکه در حدود 46 شرکت برای حضور در این بخش جشنواره فاوا تقاضا داشتند، افزود : با دریافت مدارک و تکمیل پرونده، 13 شرکت برای ارزیابی در حوزه کسب و کارهای نوآورانه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در حوزه کسب و کارهای نوآورانه تعیین شاخص ها کار مشکلی است، گفت : در نهایت با جمع بندی نظرات دو محور نوآوری در کسب و کار و نوآوری در ارایه محتوا ، برای ارزیابی کسب و کارهای نوآورانه مشخص شد که در محور نوآوری در ارایه محتوا شرکتی برای ارزیابی وجود نداشت .

بهادری فرد با اشاره به اینکه در بخش نوآوری در کسب و کارها 6 شاخص احصا شد، افزود : نوآوری در صادرات و بازاریابی بین المللی از طریق جذب سرمایه گذارخارجی، نوآوری در تولید و ارایه محصول و کسب تاییدیه و افتخارات از مجامع و نهاد های ملی و بین المللی از شاخص های تعیین شده برای ارزیابی کسب و کارهای نوآورانه بودند.

وی، ساختار نوآورانه ( نوآوری بخش تحقیق و توسعه برای توسعه تکنولوژی و فناوری)، نوآوری در آموزش و دارا بودن مزیت رقابتی در حفظ بازار را از دیگر شاخص های در نظر گرفته شده در این بخش اعلام کرد.

مسئول کارگروه کسب و کارها نوآورانه جشنواره فاوا جمع امتیاز های شاخص های تعیین شده را 100 عنوان کرد و گفت : برای داوری و ارزیابی دقیق تر شرکت ها در این حوزه از کارشناسان فناوری اطلاعات حاضر در بازار فناوری اطلاعات نیز استفاده کردیم که در نهایت یک شرکت با کسب 90 امتیاز به عنوان شرکت برتر در کسب و کارهای نوآورانه انتخاب شد.

وی در ادامه این گفتگو با بیان اینکه امسال برای نخستین بار کسب و کارهای نو آورانه به صورت مجزا ارزیابی می شود، افزود : به دلیل تغییر زمان برگزاری جشنواره امکان حضور تعداد بیشتری از کسب و کارهای نوآورانه ایجاد نشد و در صورتی که فرصت بیشتری وجود داشت، شرکت های بیشتری برای حضور در جشنواره فاوا اعلام آمادگی می کردند.

معاون توسعه صنعت و اعتبار بخشی فناوری اطلاعات، در بخش دیگر از این گفتگو به آسیب شناسی حضور شرکت ها در جشنواره فاوا پرداخت و تصریح کرد : باید تعریف دقیقی از این جشنواره و جایزه آن ارایه شود و این جایزه به عنوان امتیازی برای ادامه فعالیت شرکت های برتر در نظر گرفته شده و برای دریافت کنندگان این جایزه به طور مثال در مراجعه به شرکت ها و سازمان ها تسهیلاتی در نظر گرفته شود .

وی تاکید کرد: حتما انگیزه های مادی و معنوی در کنار این جشنواره باید دیده شود .

مسئول کارگروه کسب و کارهای نوآورانه هفتمین جشنواره فاوا در پایان این گفتگو پیشنهاد داد بعد از برگزاری این جشنواره با دعوت از بخش خصوصی، جشنواره فاوا آسیب شناسی شود تا در سال های آینده شرکت ها با انگیزه بیشتری در جشنواره حضور داشته باشند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار