برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور

سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور 15 تا 18، اسفند ماه جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کرمی مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور در تهران گفت: سه شرکت دانش بنیان روستایی استان در این نمایشگاه دستاورهای خود را عرضه می کنند.

وی افزود:در غرفه اصلی آذربایجان شرقی در مساحت 314 مترمربع برای21 شهرستان غرفه های مستقل ایجاد شده تا ظرفیت ها و توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه فرصتی است تا روستاییان محصولات خود را شناسانده و عرضه کنند در عین حال نیز با ذائقه بازار و مشتری آشنا شوند.

کرمی اظهار کرد: همچنین 31 شرکت تولید کننده روستایی نیز به صورت آزاد در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات خود را به فروش می رسانند.

وی با اشاره به ورود روستاییان سه شهرستان استان در حوزه دانش بنیان گفت: غرفه اختصاصی دانش بنیان برای شهرستان های اهر، شبستر و تبریز در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تصویر کشیدن جاذبه های روستایی استان گفت: به صورت نمادین یکی از خانه های روستایی کندوان در این نمایشگاه ایجاد شده و خانواده روستایی در آن حضور دارند.

وی افزود: عشایر استان نیز در این نمایشگاه حضوری فعال داشته و در آلاچیق عشایر غذاهای سنتی ارائه می کنند.

کرمی اظهار کرد: آیین های فولکلور هر منطقه در این نمایشگاه به تصویر کشیده می شود و گرو های مختلف استان به اجرای برنامه می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: گروه های عاشقی آذربایجان از 12 اسفند ماه در مسیرهای مختلف مترو تهران به اجرای برنامه پرداخته اند که با استقبال خوب مردم تهران مواجه شدند و حضور آنها در مترو دو روز دیگر تمدید شد.

مدیرکل امور روستایی و عشایری استاندار آذربایجان شرقی گفت: آیین های مختلف فولکلور استان همچون خان چوبانی، تکم و شال سالما در طول برگزاری نمایشگاه اجرا می شود تا بازدید کنندگان با آیین های بومی و سنتی آذربایجان آشنا شوند.

وی افزود: در این نمایشگاه کتاب آذربایجان گنجینه فرصت ها با رویکرد شناساندن فرصت ها و جاذبه های سرمایه گذاری در روستاها و مناطق عشایری استان به بازدید کنندگان از غرفه آذربایجان شرقی ارائه می شود.

سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور 15 تا 18، اسفند ماه جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

 

انتهای پیام/ش

تهران میزبان برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور

برچسب ها: کشاورزان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار