رئیس اتحادیه کفاشان دستدوز گفت: تولیدکنندگان کفش کشور ظرفیت و دانش فنی لازم را برای تأمین نیاز بازار داخلی و همچنین ورود به بازار های جهانی را دارند.

رسول شجری رئیس اتحادیه کفاشان دستدوز در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: گمرک، واردات کفش به کشور را حدود 7 میلیون دلار اعلام می کند، اما آمار منابع رسمی و بین المللی گویای واردات کفش بیش از 500 میلیون دلار به کشور است.

وی بیان کرد: هم اکنون واحدهای تولیدی با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می کنند که اگر این واحدها با 100 درصد ظرفیت به تولید بپردازند می توانند نیاز یک جمعیت 400 میلیونی را جوابگو باشند.

شجری، گفت: با توجه به وجود حدود 25 برند کفش در سطح کشور، از کیفیت و کمیت مناسبی برای عرضه در بازار برخوردار است، نیازی به ورود این حجم از تولیدات خارجی به کشور نیست.

رئیس اتحادیه کفاشان دستدوز با بیان اینکه صنعت کفش ایران از قدمت چند هزار ساله برخوردار است، تصریح کرد: صنعت چرم کشور در گذشته نه چندان دور نیاز بخش زیادی از کشورهای دنیا را تأمین می کرد و وابستگی به هیچ برند خارجی نداشت، اما هم اکنون برخی حضور چند برند خارجی در کشور را افتخار می دانند که نه تنها باعث پیشرفت و افتخار صنعت کفش و چرم نخواهد بود بلکه ضد ارزش است.

شجری با تأکید بر اینکه درحالیکه صنعت کفش و چرم کشور از کیفیت، ظرفیت و دانش فنی لازمی برخوردار است، تصریح کرد: اقداماتی درخصوص جلوگیری از ورود کالای قاچاق انجام شده، ولی باید برنامه های جدی تری در دستور کار قرار گیرد، همچنین مردم باید در راستای حمایت از تولید داخلی به سراغ خرید کالای خوب ایرانی بروند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اصناف ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار