میرباقری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

جزئیات برنامه‌های 97 کمیته حقوقی خانه احزاب/دولت رویکردی دوگانه نسبت به احزاب دارد

رئیس کمیته حقوقی خانه احزاب برنامه‌های کمیته متبوعش در سال جدید را تشریح کرد.

تشریح برنامه‌های 97 کمیته حقوق خانه احزابسیدمحمد میرباقری رئیس کمیته حقوقی‌ و داوری خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه‌های کمیته متبوعش در سال جدید را تشریح و اظهار کرد: امسال قانون جرم سیاسی، بازنگری در قانون انتخابات، بررسی اساسنامه‌ و آئین‌نامه‌های داخلی و مشخص کردن شرح وظایف کمیته‌های خانه احزاب را به صورت جد دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم دستورالعملی برای ارتباط بهتر دفاتر خانه احزاب در استان‌ها با مرکز و آئین‌نامه‌ای برای برگزاری انتخابات خانه احزاب بنویسیم.

رئیس کمیته حقوقی‌ و داوری خانه احزاب درباره ارتباط دولت و احزاب در سال گذشته، گفت: متاسفانه دولت رویکردی دوگانه  نسبت به احزاب دارد و مسئولان ما حزب گریز هستند.

میرباقری تصریح کرد: شاهدیم که هر مسئولی به پستی می‌رسد، پیشینه حزبی خود را انکار می‌کند و می‌گوید من عضو حزبی نیستم این مسئله آفتی جدی در مسیر تقویت و رشد احزاب است.

وی اضافه کرد: در سال جدید باید دولت در رویکرد خود نسبت به احزاب و تشکل‌ها تجدید نظر کند، چنانچه در مقطع کنونی می‌بینیم که مسئولان احزاب را مزاحم و سد راه خود می‌دانند.

رئیس کمیته حقوقی‌ و داوری خانه احزاب با بیان اینکه نباید نگاه مسئولان به احزاب ابزاری باشد، تاکید کرد: دولت در هیچ حوزه‌ای از نظرات احزاب استفاده نکرد حتی تاکنون یک نشست با احزاب برگزار نکرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار