کارگردان شاخ کرگدن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نظام‌نامه جدید اکران جامع و کامل نیست/ مسئولان سینمایی، در پاسخ به اعتراض‌ها فرافکنی می‌کنند

محسنی‌نسب گفت: من اعتراض خود را در قالب گفتگو و درست آن بیان می‌کنم؛ اما بجز فرافکنی هیچ واکنشی از سوی مسئولان ندیده ام.

نظام نامه جدید اکران جامع و کامل نیست/ مسئولان سینمایی، در پاسخ به اعتراض‌ها فرافکنی می‌کنندمحسن محسنی نسب کارگردان سینما، با اعتراض به شرایط و نظام اکران فیلم‌ها در سینمای ایران به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: من اعتراض خود را در قالب گفتگو و درست آن بیان می کنم؛ اما متاسفانه بجز فرافکنی هیچ واکنشی از سوی مسئولان ندیده ام. واکنشی مثل اینکه مردم فیلم دلخواهشان را می بینند!

وی افزود: این در حالی است که فیلم من (شاخ کرگدن) حتی یک سالن تمام سانس نداشت؛ درست زمانی که فیلم من اکران شد، فیلمی را اکران کردند که صد سالن سینما داشت. پس چطور می گویند مردم فقط از برخی فیلم ها استقبال می کنند و از بقیه نه؟! وقتی فیلمی سالن ندارد، چطور مردم باید آن را ببینند؟! این حرف ها و اظهارنظرها فرافکنی و دروغ است.

این کارگردان بیان کرد: 99 درصد سینمای ایران دولتی است و زمانی که یک فیلم سالن های بسیار دارد و دیگر فیلم‌ها ندارند، یعنی رانت خواری. این درد ماست. ما برای حل این مشکل راهکار داریم؛ پس جلسه بگذارید تا صحبت کنیم. طبیعی است تا زمانی که فضا برای صحبت فراهم شود، بهتر است اما بی توجهی و بی احترامی به نظر ما فیلمسازان، باعث می‌شود برای بیان اعتراض کار دیگری انجام شود.

وی گفت: البته من کار احمد نجفی (گل گرفتن درب شورای صنفی) را تایید نمی کنم اما طبیعی است، وقتی مال یک نفر را آتش بزنید، آن طرف هم واکنش نشان می دهد. ما فرهنگیان، می‌توانیم در پی ادامه پیدا کردن این رفتارها و تصمیم های تبعیض آمیز، تحصن کنیم و صدای اعتراضمان را به گوش مردم و مسئولان برسانیم.

کارگردان «یاس های وحشی» اظهار کرد: معتقدم محمد مهدی حیدریان (رئیس سازمان سینمایی) می‌داند که نظام اکران صحیح نیست. بدین جهت گفته برای اکران 97 ، نظام نامه جدید طراحی کنند؛ اما این نظام نامه هم جامع و کامل نیست و فرقی با گذشته نکرده است. چرا که نظر فیلمسازان مستقل در آن لحاظ نشده. پس این نظام نامه در ظاهر تغییر کرده اما عملا تغییر نکرده است.

این کارگردان در پایان گفت: ما ساکت نمی مانیم و حقمان را خواهیم گرفت. من چهل سال است در سینما فعالیت می‌کنم؛ پس این سینما مال من هم هست و طبیعی است خانه ام را به افراد تازه وارد غیرحرفه ای رانت خوار ندهم.

انتهای پیام/

اعتراض کارگردان «یاس های وحشی» به شرایط اکران فیلم ها

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار