دستمالچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عربستان از سر استیصال به ایران هراسی روی آورده است

سفیر اسبق ایران در لبنان گفت: سیاست‌های ایران هراسی آل سعود از استیصال ریاض در برابر سیاست‌های شکست خورده‌اش در منطقه نشات می‌گیرد.

عربستان از استیصال به ایران هراسی روی آورده استاحمد دستمالچی سفیر سابق ایران در لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تلاش‌های عربستان در جهت پروژه ایران هراسی، اظهار کرد: تفرقه افکنی و پروژه ایران هراسی سرخط رفتار ریاض با تهران است، به طوری که عربستان مدت‌هاست سیاست  ایران هراسی را در منطقه و در سطح بین الملل دنبال می‌کند و سعی دارد  در محافل مختلف  بین المللی چهره مخدوشی از ایران ترسیم کند. 

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: مدت‌هاست مثلث شوم همکاری آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در منطقه علیه ایران شکل گرفته است و به اشکال مختلفی اجرایی می‌شود. 

وی ادامه داد: عربستان با بزرگنمایی اختلاف بین  شیعه و سنی، تحریک گسست‌های فرقه‌ای و مذهبی  در جهت مخدوش کردن چهره ایران گام برمی‌دارد و در این راه از هیچ فرافکنی دریغ نمی‌کند.

دستمالچی با اشاره به اینکه پیگیری سیاست‌های ایران هراسی عربستان توسط بن سلمان جوان عملیاتی می‌شود، گفت: در مثلث شوم شکل گرفته، همکاری‌های گسترده‌ای علیه ایران در جریان است و این امر ناشی از استیصال ریاض در برابر سیاست‌های شکست خورده خود در منطقه است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: واشنگتن و ریاض در برابر محور مقاومت دچار سردرگمی شده‌اند و نمی‌توانند بدون جنگ روانی با آن مقابله کنند، بنابراین منعکس کردن دیدگاه‌های متعارض با واقعیت علیه ایران و محور مقاومت، تنها راه عملی کردن اقدامات خصمانه‌شان علیه کشورمان است. 

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیربوجاری
۱۰:۱۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
مقامات عربستان باید بدانند روزی خواهد امد که ملتمسانه از ایران بخواهند به کمک شان بیاید و بدانند تاریخ مصرف شان سر آمده که ترامپ درحال دوشیدن آنهاست که همچون پرتقالی اب آن را گرفته درحال پوست کندن آن است اگه یه کمی عقل داشته باشند که ندارند زنده و جاوید ایران سربلند.
آخرین اخبار