قاضی پور در موافقت با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی:

وزارت جهاد و کشاورزی، وزارتخانه واردات است

نماینده اردبیل گفت:حجتی برای حل مشکلات مردم هیچ کاری انجام نمی‌دهد و وزارت جهاد و کشاورزی، وزرارتخانه واردات است.

وزارت جهاد و کشاورزی، وزارتخانه واردات استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نادر قاضی پور نماینده اردبیل در جلسه علنی امروز چهارشنبه (23 اسفند ماه) مجلس و در موافقت با استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، گفت: مردم کشاورز شرق اصفهان صدها سال زکات دادند در اثر بی لیاقتی من و شما الان زکات یر شدند.

 نماینده اردبیل با بیان اینکه آقای حجتی سیب کشاورزان ارومیه در سردخانه است و تنها 700 تومان می فروشند!، افزود: چرا برای جلوگیری محصولات تراریخته به کشور کاری انجام نمی دهید؟

وی با اشاره به اینکه چرا از واردات برنج ترایخته جلوگیری نمی‌کنید؟، گفت: شالیزاران و کشاوران شمالی زیر افتاب برنج می‌کارند و همزمان برنج واردات می‌کنید .شما مرگ کشاورزان را می‌خواهید.

قاضی پور با بیان اینکه ایران اکنون وارد کننده پنبه است، تصریح کرد: چرا بانک کشاورزی زیر سلطه شما در روستاها و ..شعبه ندارد؟

نماینده اردبیل  با اشاره به اینکه آقای حجتی عملکرد سازمان مراتع چیست و چرا تخریب جنگلها هر روز انجام می‌شود؟ گفت: در سال زراعی 95_96 بخش وسیعی از استان گلستان دچار خشکسالی شد و محصولات مردم از بین رفت و بیش از 70 درصد خسارت دیدند و هیچ چیزی به آنان پرداخت نشد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان اصفهان طی ماه های گذشته به دلیل بی تدبیری مسئولان تجمعات بسیاری داشته اند، تصریح کرد: کشاورزان اصفهان در خیابان ها هستند، متاسفانه دولت در یک پارچه کردن زمین های کشاورزان اقدامی انجام نداده است. واگذاری دبیرخانه کار گروه تنظیم بازار از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی رفته است، اما نتیجه آن برعکس شده است.

نماینده مردم ارومیه با انتقاد از عدم تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی گفت: فارغ التحصیلان بسیاری تلاش های بسیاری کرده اند که در حال حاضر تکلیفی برای آنها مشخص نیست. دولت چرا اقدامی در جهت جلوگیری از واردات محصولات تراریخته به کشور انجام نمی دهد؟ تراریخته مشکل اصلی زیست محیطی بوده و کنترل واردات مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی نیست.

وی با تاکید بر اینکه دولت چرا از واردات برنج به کشور جلوگیری نمی کند، خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان گیلان در شالیزارها گندم کاشته و همزمان واردات گندم به کشور انجام می شود. شما مرگ کشاورزان کشور را می خواهید! چرا برداشت کشت پنبه متوقف شده است؟ ایران زمانی رتبه اول را در کشت پنبه داشت، اما هم اکنون جزو وارد کنندگان پنبه محسوب می شود.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه دولت هیچ برنامه ای برای محصولات پنبه ندارد، افزود: چرا بانک کشاورزی در دهستان های بزرگ شعبه نداشته و چرا عملکرد سازمان جنگل ها را رصد نمی کنید؟ متاسفانه تخریب جنگل ها انجام شده و محیط زیست کشور شرایط مناسبی ندارد.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه استان گلستان در مقاطعی دچار خشکسالی شد، تصریح کرد: کشاورزان خسارت های بسیاری را متحمل شده اند، اما خسارت های آنان از طرف دولت جبران نگردید.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: چرا با زمین خواران صنعتی برخورد نشده و چرا قیمت شکر را کنترل نمی کنید؟ علت عدم تدوین و ارائه تهیه پیش نویس استقلال و ساماندهی در فرآورده های کشاورزی چیست؟ چرا اقداماتی درخصوص استفاده از فناوری های نوین در بخش کشاورزی صورت نگرفته و چرا مکمل ها و نهادهای آلوده به بخش شیلات تحویل داده شده است؟

قاضی‌پور تصریح کرد: چرا در سواحل دریای شمال و جنوب، پرورش ماهی انجام نمی شود؟ متاسفانه بارهای درخصوص این مسائل از وزیر سوال مطرح شده، اما پاسخی دریافت نشده است. مشکلات کشاورزان همچنان وجود دارد و وزارتخانه جهاد کشاورزی به وزارتخانه زمین خواری تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
آقای قاضی پور نماینده ارومیه هستند
Germany
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
آقای قاضی پور نماینده ارومیه هستند نه اردبیل
آخرین اخبار