لاهوتی در موافقت با استیضاح حجتی:

دلم می‌خواهد گریه کنم/دستان پینه بسته چای‌کاران مثل اره دست را می‌برد

نماینده لنگرود گفت: دلم می‌خواهد گریه کنم! 3 هزار زمین کشاورزی تغییر کاربری پیدا کرده و تبدیل به ویلا و ساختمان شده است!

دلم می‌خواهد گریه کنم/دستان پینه بسته چای‌کاران مثل اره دست را می‌بردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در جلسه علنی امروز چهارشنبه ( 23 اسفند ماه) در موافقت با استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، گفت:  یکی از موافقان آقای حجتی اظهار کرد که این موضوع که کشاورزی ما در حال نابودی است چه ربطی به حجتی دارد که در پاسخ به وی باید بگویم ما از این به بعد باید مشکلات کشاورزی را به وزیر نفت منعکس کنیم!

نماینده مردم لنگرود ادامه داد: در ۵ سال گذشته وزیر جهاد کشاورزی فرصت داشت تا مشکلات بخش کشاورزی کشور را حل کند و این حق ما است که از وی مطالبه کنیم.

لاهوتی متذکر شد: زمانی که حجتی وزیر شد، ۱۲۰ میلیون دام با ۶۰ میلیون جمعیت در کشور وجود داشت، اما امروز تعداد دام‌ها به ۶۵ میلیون رسیده است.

وی افزود: همچنین تب برفکی که از سال ۹۴ شروع شد همچنان ادامه دارد، اما وزیر جهاد کشاورزی چه کرد؟ این نابودی که در دام کشور صورت گرفته است، فقط ما را به سمت واردات سوق می‌دهد.

لاهوتی با بیان اینکه در کجای دنیا شما جایی را سراغ دارید که در مدت ۵ ماه و نیم در حدود ۲۸ تا ۳۰ میلیون قطعه مرغ سوزانده شود؟، گفت: وزیر می‌توانست مانع از گسترش بیماری آنفلوآنزای مرغی شود. از سوی دیگر شاهدیم که تخم مرغ از ۶ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده و در شب عید قیمت مرغ از کیلویی ۴۵۰۰ تومان به ۸۰۰۰ تومان رسیده است.

نماینده مردم لنگرود تاکید کرد: علی رغم اینکه در قانون برنامه ششم به این امر تاکید شده بود که نباید محصولات تراریخته وارد کشور شود، اما شما از کشور‌هایی که خود مصرف این محصولات را ممنوع کرده اند، اقدام به خرید محصولاتشان کردید و با این اقدام سونامی سرطان را در کشور رواج دادید. شما نامه محرمانه‌ای که سازمان بازرسی و وزیر بهداشت در مورد سونامی سرطان خطاب به شما و رئیس جمهور نوشتند را مجدد بخوانید، ما با این ملت چه باید می‌کردیم؟ چرا این کار را کردید؟

وی با انتقاد از وضعیت تولید نخ ابریشم در کشور تصریح کرد: ما بیش از این در کشور ۱۰ هزار تن نخ ابریشم تولید می‌کردیم که در زمان فعالیت حجتی این میزان به ۱۰۰ تن رسید و نخ ابریشم را نابود کرد.

نماینده مردم لنگرود  درباره  وضعیت چایکاران بیان کرد: آقای حجتی! دستان پینه بسته چایکاران به گونه‌ای است که اگر به آن‌ها دست دهید همچون اره دست شما را می‌برد، ولی هنوز شما پول آن‌ها را نداده اید.

لاهوتی درباره وضعیت برنجکاران، گفت: شما در مدت ۴۵ روز ۳ نامه مختلف به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشتید که در یکی از آن‌ها تاکید کردید که برنج وارد نشود، اما باز هم برای بار سوم نامه نوشتید که برنج وارد بشود! شما مدافع واردکننده نیستید و باید مدافع تولیدکنندگان باشید.

نماینده مردم لنگرود  با بیان اینکه دلم می‌خواهد گریه کنم! 3 هزار زمین کشاورزی تغییر کاربری پیدا کرده و تبدیل به ویلا و ساختمان شده است، خاطرنشان کرد: در بهترین نقطه از حوزه انتخابیه بنده ۲۰ هکتار زمین بین برخی مسئولان در وزارت جهاد کشاورزی تقسیم شده است، آقای وزیر جلوی همکاران خودتان را بگیرید و به کشاورزان و مردم کاری نداشته باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار