ابتکار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جهت‌گیری دولت، فراهم سازی اشتغال متناسب با توانایی زنان است

معاون رئیس جمهور گفت: با افزایش تعداد زنان تحصیلکرده نیاز آنها به اشتغال بیشتر می‌شود لذا ایجاد فرصت شغلی مناسب برای این گروه از مهمترین جهت گیری‌های دولت است.

جهت‌گیری دولت، فراهم سازی اشتغال متناسب با توانایی زنان استمعصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مهمترین اقدام معاونت متبوعش به منظور تحقق تولید و اشتغال در سال 96 اظهار کرد: خوشبختانه زنان ایران در حوزه آموزش خصوصا آموزش عالی پیشرفت‌های چشمگیری داشتند و این باعث شده جمعیت زنان تحصیلکرده دانشگاهی رو به افزایش باشد.

وی افزود: ‌به همان اندازه که جمعیت زنان تحصیلکرده افزایش می‌یابد نیازشان به اشتغال هم بیشتر می‌شود لذا باید فرصت‌های شغلی متناسب با تحصیلات و توانمندی‌شان، فراهم کنیم، این جهت‌گیری از طرف دولت و ارائه تسهیلات فراگیر و پایدار در بحث آموزش برای کارآفرینی مورد توجه است.

ابتکار یادآور شد: طرحی ملی با همکاری بخش‌های مختلف در ارتباط با کارآفرینی، آموزش و توان افزایی زنان در حوزه کارآفرینی در دستور کار قرار دارد و اقدامات خوبی هم در وزارت کار و سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای در حال انجام است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای زنانی که می‌خواهند فعالیت‌هایی در حوزه دانش بنیان داشته باشند، اقداماتی در نظر دارد همچنین در کنار این موارد صنایع دستی هم یکی از مهمترین عرصه‌هایی است که زنان ایران در آن فعالیت دارند به طوری که 75 درصد مشاغل این حوزه مربوط به آنها می‌شود.

وی تصریح کرد: حمایت‌هایی که از حوزه صنایع دستی انجام می‌شود خوب است اما باید دامنه آن گسترده‌تر شود تا بتوانیم برای زنان روستایی و تحصیلکرده دانشگاهی زمینه لازمی برای کارآفرینی و اشتغال فراهم کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار