آبشار تارم با ارتفاع ۱۱۵ متر در شهرستان نی ریز استان فارس به عنوان مرتفع‌ترین آبشار خاورمیانه شناخته شده است.

28 اسفند کاربشه/////آبشاری شگفت انگیز در استان فارس+تصاویربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛آبشار تارم واقع در استان فارس و در پنج کیلومتری شهرستان نی ریز و در دامنه کوه‌های جنوبی این شهرستان واقع بوده و تلفیقی از زیبایی‌های طبیعی، چون چشمه، کوه، جنگل یک قنات زیبا به نام ابازردشت بر زیبایی آن افزوده است. شهرستان نیریز در ۳۵ کیلومتری شمال شرق استهبان و دویست کیلومتری شیراز واقع است و طبیعت زیبای آن از نی ریز گرفته تا ارسنجان، در نوع خود دیدنی و جذاب است.

 آبشار تارم نی ریز در پنج کیلومتری نی ریز و در دامنه کوه‌های جنوبی این شهرستان واقع بوده و تلفیقی از زیبایی‌های طبیعی، چون چشمه، کوه، جنگل یک قنات زیبا به نام ابازردشت بر زیبایی آن افزوده است.


28 اسفند کاربشه/////آبشاری شگفت انگیز در استان فارس+تصاویر


این منطقه که در مسیر جاده نی ریز به ارسنجان قرار گرفته، هر ساله هزاران پرنده مهاجر از جمله فلامینگو، پلیکان، درنا، غاز وحشی و انواع اردک‌ها را در خود پذیرا استاز سال ۱۳۴۷ تاکنون جزو مناطق حفاظت شده قرار گرفته و دارای پوشش گیاهی متنوعی شامل انواع درختان بنه، بادام کوهی، کهکم، قیچ و گیاهان مرتعی مانند درمنه، جاشیر، بارهنگ، گون، انفوزه و آویشن می‌باشد.

28 اسفند کاربشه/////آبشاری شگفت انگیز در استان فارس+تصاویر
.منطقه حفاظت شده بهرام گور نیز با وسعت ۲۶۰ هزار هکتار در جنوب شرقی شهرستان نی ریز واقع شده و از ارزش اکولوژیکی و تحقیقاتی بالایی برخوردار است.



28 اسفند کاربشه/////آبشاری شگفت انگیز در استان فارس+تصاویر.
قنات‌های شادابخت، کتان، خبار و ابازردشت که در اطراف این شهرستان واقع اند علاوه بر آبیاری باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی از مهمترین تفرجگاه‌های نی ریز به حساب می‌آیند.

آبشار تارم از جمله تفرجگاه‌های طبیعی است که میهمانان و مسافرین ورودی به شهرستان نی ریز قطعا از بازدید آن، اوقات بسیار مهیج و دلپذیری را تجربه خواهند کرد.این آبشار در کوه‌های جنوبی شهر نی ریز قرار دارد و تا مرکز شهر، کمتر از ۱۰ کیلومتر فاصله دارد.

آبشار تارم از جمله تفرجگاه‌های طبیعی است که میهمانان و مسافرین ورودی به شهرستان نی ریز قطعا از بازدید آن، اوقات بسیار مهیج و دلپذیری را تجربه خواهند کرد.
آب آبشار و چندین چشمه در نزدیکی آن پس از عبور از میان درختان انجیر به گورآب میریزد.


28 اسفند کاربشه/////آبشاری شگفت انگیز در استان فارس+تصاویر
آبشار در حدود ۱۱۵ متر ارتفاع لقب بزرگترین آبشار فصلی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

28 اسفند کاربشه/////آبشاری شگفت انگیز در استان فارس+تصاویر


منبع:ایسنا

انتهای پیام/

مرتفع ترین آبشار خاورمیانه در استان فارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار