توانا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حجاب، خواست قانونی اکثریت مردم

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: با توجه به اینکه اکثریت مردم در ایران مسلمان هستند باید قانون اسلام اجرا شود و مردم حجاب داشته باشند.

سعید توانا دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جایگاه حجاب در کشور با بیان اینکه متأسفانه بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حجاب، مسئله خانواده و زن، سال‌هاست که مورد بی‌توجهی بعضی از مسئولین قرار دارد، گفت: همین مسئولان با ادعای پیروی از ولایت علیه خط ولایت و انقلاب عمل می‌کنند.

توانا با اشاره به ضعف تحلیل بعضی از نخبگان و روحانیون در موضوع حجاب، اظهار کرد: بخش‌هایی از نیروهای خودی، نخبگان و روحانیون به دلیل ضعف در تحلیل موضوع زن، درگیر نکاتی هستند که خلاف نظرات مقام معظم رهبری و صلاح خانواده ایرانی است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص اجباری خوانده شدن حجاب توسط عده‌ای در کشور با بیان اینکه موضوع حجاب یک بحث اجتماعی است، اظهار کرد: اگر قرار باشد حجاب را اجباری بخوانیم هر قانون دیگری هم که در کشور تصویب می‌شود اجباری تلقی خواهد شد.

برهنگی دراروپا هم ممنوع است

وی با طرح سوالی مبنی براینکه حد و مرز حجاب و پوشش زنان و حتی مردان تا کجا است؟ و با بیان اینکه باید حد و مرزی در موضوع پوشش وجود داشته باشد اظهار کرد: حتی در کشورهای اروپایی هم کسی اجازه برهنه بیرون آمدن را ندارد، آنها براساس دیدگاه‌ها و نظرات خودشان حد و مرز تعیین می‌کنند و مردم هم ملزم به اجرای قانون مملکت خود هستند.

توانا با بیان اینکه در جمهوری اسلامی هم بحث حجاب براساس قانون استف گفت: با توجه به اینکه اکثریت مردم در جمهوری اسلامی مسلمان هستند باید قانون اسلام اجرا شود، پس بحث قانون حجاب اجباری وجود ندارد.

وی در خصوص تفاوت بین فضای فردی و اجتماعی در جامعه یادآور شد: در محل‌های خصوصی افراد به هر نحوی که بخواهند می‌توانند لباس بپوشند و عمل کنند، زیرا یک فضای فردی حاکم است اما در مورد فضای اجتماعی، موضوع متفاوت است و افراد باید بر اساس قانون اجتماع عمل کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
من عاشق حجاب هستم
آخرین اخبار