محیط زیست در تیر ماه 96؛

دستیابی به راهکار منطقه‌ای و بین المللی برای مقابله با گرد و غبار/ رهاسازی ورکان در هاله ای از ابهام

در این بسته خبری می توانید مهم ترین رویدادهای سازمان محیط زیست در تیر ماه 96 را مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای سازمان محیط زیست در تیر ماه 96 را مشاهده کنید.

به دنبال محکوم کردن هیچ کشوری نیستیم/دستیابی به راهکار منطقه ای و بین المللی برای مقابله با گرد و غبار

رشیدی دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی مقابله با گردوغبار گفت:کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار یک شورای سیاستگذاری داخلی متشکل از سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت امور خارجه، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها دارد. ریاست این شورا را معصومه ابتکار - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برعهده دارد. در کنار شورای سیاستگذاری دو کمیته علمی با ریاست متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست و کمیته اجرایی با ریاست بنده تشکیل شده است.

رشیدی گفت: در این اجلاس دنبال محکوم کردن هیچ کشوری نیستیم، بلکه بنا داریم به یک راهکار منطقه‌ای و بین المللی با اتکاء به نقاط اشتراک دست پیدا کنیم، هدف رسمی دولت و برگزار کننده‌ها آن است که اجلاس در یک محیط کارشناسی و تخصصی به دور از بحث‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی برگزار شود.

از شرکت نکردن عربستان در کفرانس بیت المللی مقابله با گردو غبار تا معافیت محیط زیست از پرداخت هزینه دادرسی مقابله با زمین خواری

تأکید محیط زیست به اجرای سریع طرح جامع فاضلاب تهران/ مردم تخلف محیط زیستی را گزارش دهند

بازگیر رئیس محیط زیست استان تهران با اشاره به اهمیت تصفیه فاضلاب شهری اظهار داشت: تصفیه فاضلاب های خانگی در شهر تهران از اهمیت بالایی برخوردار است، از این رو طرح جامع فاضلاب تهران باید به سرعت اجرایی شود.

وی ادامه داد:واحدهای خدماتی مانند بیمارستان ها، واحدهای تولیدی و کارخانه ها باید  فاضلاب هایشان را  تصفیه کنند و بعد از آن  فاضلاب را در آب های زیرزمینی و جاری رها کنند.

از شرکت نکردن عربستان در کفرانس بیت المللی مقابله با گردو غبار تا معافیت محیط زیست از پرداخت هزینه دادرسی مقابله با زمین خواری

معافیت محیط زیست از پرداخت هزینه دادرسی مقابله با زمین خواری

سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین ماموریت‌های سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس قانون حفاظت و بهسازی، حفاظت از عرصه هایی تحت عنوان مناطق چهارگانه شامل اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش، پارک ملی و منطقه حفاظت شده و البته مناطق شکار ممنوع است، گفت: با توجه به دست اندازی هایی که از سوی متخلفان به عرصه های طبیعی کشور صورت می گیرد، سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال اقدام هایی جدی برای برخورد با این دست اندازی ها انجام داده است.

تاثیر مستقیم گرمایش زمین بر افزایش توفان های گرد و غبار

معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست گفت: به این نکته هم باید توجه کرد که از نظر ما روند فزاینده توفان‌های گرد و غبار یکی از نتایجی است که در اثر تغییر اقلیم و گرمایش زمین تشدید می‌شود. افزایش دمای اخیر در شهرهای ما و دیگر نقاط کشور نشانگر این موضوع است. موضوعی که باعث شد یک نشست تخصصی در مراکش پیرامون گرد و غبار و تغییر اقلیم داشتیم و اکنون نیز مهم است که از همه ظرفیت‌ها همچون کنوانسیون تغییر اقلیم، توافق پاریس و کنوانسیون رامسر که به دلیل حفاظت تالاب‌ها اهمیت بسیار دارد استفاده کنیم.

عربستان در کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار شرکت نکرد

شعاعی مدیر طرح مقابله با ریزگردهای سازمان محیط زیست از عدم حضور عربستان در کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار خبر داد و گفت: از همه کشورهای منطقه و تاثیرگذار برای این کنفرانس دعوت شده بود که کشورهای عربی از جمله آنها هستند اما عربستان سعودی در این کنفرانس بین‌المللی حضور نیافته است.

وی تصریح کرد: کشورهای منطقه و دغدغه‌مند در حوزه گرد و غبار تمام دغدغه‌ها و راهکارهای خود برای کاهش گرد و غبار و طوفان‌های گردوغبار را بیان کردند.

ایران، میزبان اجلاس شهرهای اسلامی در سال 2018

نصرتی رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی گفت: سال 2018 اجلاس مجمع شهرهای اسلامی جهان در ایران برگزار خواهد شد که تهیه گزارش‌ها از مهر ماه امسال شروع می‌شود. اجلاس 2016 در نیویورک با محوریت شهرسازی برگزار شد. همه کشورهایی که پروتکل‌های سازمان ملل را پذیرفته‌اند در این اجلاس حضور خواهند داشت.

رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی تصریح کرد: اجلاس سال 2018 در ایران محتوای محیط زیست شهری دارد ولی دبیرخانه به کلیه اطلاعات اجلاس‌های قبلی دسترسی خواهد داشت .

از شرکت نکردن عربستان در کفرانس بیت المللی مقابله با گردو غبار تا معافیت محیط زیست از پرداخت هزینه دادرسی مقابله با زمین خواری

رهاسازی ورکان در هاله ای از ابهام / سرنوشت پلنگ گلستان چه می شود؟

اسماعیل مهاجر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان با بیان اینکه برای ورکان با توجه به جنسیت گونه و رفتار شناسی باید با اطمینان بیشتری تصمیم گیری شود، افزود: جلسه ای پیرامون وضعیت پلنگ های گلستان با حضور رئیس سازمان محیط زیست،معاون محیط طبیعی سازمان ،مدیرکل بازرسی و مدیر شکار و صید سازمان برگزار شد اما تصمیم نهایی باید درکمیته ای تحت عنوان کمیته رهاسازی حیات وحش  باحضور کارشناسان سازمان و استان  راجع به چگونگی رهاسازی پلنگ درطبیعت  برگزار شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان با اشاره به زمان تصمیم گیری نهایی در رابطه با رها سازی ورکان گفت: سازمان محیط محیط زیست مسئولیت زمان رها سازی پلنگ نر را تعیین وبه عهده دارد.

رکورد دمای اهواز با قطعی برق شکست

علی ساری عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورا ی اسلامی د با اشاره به افزایش دما و خساراتی که به شهر اهواز وارد شده است، اظهار داشت: این افزایش دما قبلا هم وجود داشت اما چیز عجیبی که برای اولین بار اتفاق افتاده پیچ دمایی جدید نسبت به گذشته است که رکورد زد.

ی با اشاره به مضرات این افزایش دما افزود: این گرمای بی سابقه خطرات مستقیمی بر پوست، چشم و سایر اعضای بدن می گذارد، همچنین با افزایش دما مصرف برق و راندمان تجهیزات برقی پایین می آید، به گونه ای که در شهر اهواز تجهیزات برقی ظرفیت بالایی ندارند و با گرم شدن دما پست های برق دچار حریق می‌شوند، همانند چند روز اخیر که شهر با افزایش دما به مدت 30 ساعت بدون برق ماند و در تاریکی به سر برد که این موضوع نشان دهنده نداشتن ظرفیت و مسیرهای اضافی برای برق رسانی است که برای رفع این مشکل باید وزارت نیرو اقدام کند.

از شرکت نکردن عربستان در کفرانس بیت المللی مقابله با گردو غبار تا معافیت محیط زیست از پرداخت هزینه دادرسی مقابله با زمین خواری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
اگه حقآبه ما رو ندن كوير رو پر از آب ميكنيم تا بخار آب در جو زمين چندين برابر بشه و كشوراشونو برف و بارون ورداره
آخرین اخبار