حضور راهنمايان دوچرخه سوار در ايام نوروز در محور تاريخي اصفهان

مدير كل ارتباطات و امور بين الملل شهرداری اصفهان از استقرار بيش از 30 كيوسك اطلاع رسانی به منظور اطلاع رسانی ميدانی و محيطی به گردشگران نوروزی وحضور راهنمايان دوچرخه سوار در ايام نوروز در محور تاريخي اصفهان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،‌ايمان حجتي افزود: فعاليت ها و اقدامات اين ايام با شعار و کليد واژه "بهار دلنشين"، در دستور کار قرار دارد و تلاش  می کنیم با هماهنگي هاي لازم، شهر را براي ميزباني از گردشگران مهيا سازیم و نيز فضاسازي لازم را براي شهروندان عزيز انجام دهيم.

وي ادامه داد:‌ در اين زمينه، برنامه ريزي هاي مختلفي براي هدايت و راهنمايي هر چه بهتر گردشگران نوروزي انجام شده است كه توجه ويژه به بافت فرهنگي و تاريخي اصفهان، يکي از مهم ترين آن ها است. از اين رو دوچرخه سواران آشنا به حوزه گردشگري، در طول محورهاي تاريخي و فرهنگي شهر اصفهان تردد خواهند داشت تا اطلاعات لازم را در اختيار گردشگران قرار دهند.

مدير كل ارتباطات و امور بين الملل شهرداري اصفهان تأكيد كرد: البته طبيعي است كه بخشي از گردشگران از طريق كيوسك هاي اطلاع رساني و يا ساير راه هاي ارتباطي، سؤال ها و مسايل خود را جويا خواهند شد اما حضور راهنمايان دوچرخه سوار باعث مي شود، مسافران و گردشگران سريع تر راهنمايي شوند و پاسخ سؤالات خود را بهتر دريافت کنند.

حجتي همچنين با اشاره به اين که طراحي پويش مردمي "به اصفهان رو" نيز از ديگر اقدامات پيش بيني شده در اين ايام است، اظهار داشت: اين پويش محدود به نوروز نخواهد بود و اصفهان را به عنوان يک مقصد گردشگري جذاب در طول سال، معرفي خواهد کرد. از طريق اين پويش، شهروندان اصفهاني و گردشگران مي توانند مقاصد گردشگري اصفهان به ويژه نقاط کمتر ديده شده را در شبکه هاي اجتماعي معرفي و اطلاع رساني کنند.

به گفته وي، در ربات تلگرامي اين پويش تلاش شده سؤالات متداول گردشگران پاسخ داده شود و گردشگر بتواند به صورت برخط اطلاعات لازم در خصوص شهر اصفهان را به دست آورند.

مدير كل ارتباطات و امور بين الملل شهرداري اصفهان افزود: شبکه اطلاع رساني شهر با تمامي ظرفيت رسانه اي و اطلاع رساني خود در اين ايام فعال خواهد بود و سامانه ارتباطات مردمي 137 نيز در طول ايام نوروز به صورت 24 ساعته پاسخگوي گردشگران نوروزي خواهد بود. همچنين دو زبانه بودن اين سامانه از ديگر ويژگي هاي آن در ايام نوروز است كه مي تواند راهنماي گردشگران برون مرزي نيز باشد.

حجتي ادامه داد: اميدواريم گردشگران نوروزي و همشهريان اصفهاني در اين ايام لحظات شاد و همراه با آرامشي را در کنار خانواده خود و در شهر تاريخي اصفهان تجربه کنند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهرداری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.