مقام روس: حضور آمریکا در افغانستان با هدف اعمال نفوذ بر ایران، روسیه و چین است

مدیر بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد تداوم حضور واشنگتن در افغانستان با هدف اعمال نفوذ بر تهران، مسکو و پکن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «زمیر کابلوف»، نماینده ویژه ریاست‌جمهوری روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش آسیایی وزارت خارجه این کشور در مصاحبه با اسپوتنیک اظهار کرد آمریکا با هدف اعمال نفوذ بر ایران، روسیه و چین حضور نظامی خود در افغانستان را حفظ کرده است.

کابلوف اظهار کرد: «از نظر ما، حضور آمریکا در افغانستان در درجه اول با هدف کنترل و نفوذ بر روند فرایندهای سیاسی در کشورهای همسایه و همچنین نمایش قدرت خود به رقبای منطقه‌ای‌اش نظیر ایران، روسیه و چین است.»

وی افزود: «آمریکا به وضوح در حال تلاش برای بی‌ثبات کردن منطقه آسیای مرکزی و کشاندن این بی‌ثباتی به روسیه است تا بعدها خود را به عنوان تنها حامی مقابله با تهدیدات بالقوه در منطقه معرفی کند.»

به گفته این دیپلمات روس، مسکو و دیگر کشورهای همسایه افغانستان درخصوص اهداف واقعی و زمان‌بندی حضور نظامیان آمریکایی در خاک این کشور آسیای مرکزی دچار ابهام و تردید هستند.

کابلوف در پایان اظهار کرد: «اگر آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو بخواهند به سیاست‌های مخرب خود در افغانستان ادامه دهند، جهان به سمت دوران جنگ سرد پیش خواهد رفت. ما به دقت اوضاع را بررسی می کنیم و در صورت نیاز با همکاری متحدانمان به این سیاست‌ها پاسخ خواهیم داد.»

انتهای پیام/

هدف آمریکا از حضور در خاک افغانستان چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار