نوبخت خبر داد

نمی‌توانیم با دستفروشان مترو برخورد کنیم/ آن‌ها مسافر هستند

مدیر عامل شرکت‌ بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: دستفروشان مترو جزء مسافران هستند و برخورد با آن‌ها بر عهده ما نیست.

نمی‌توانیم با دستفروشان مترو برخورد کنیم/ آن‌ها مسافر هستندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرنوش‌ نوبخت مدیر شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه تاکنون 110 ایستگاه فعال در مترو تهران داریم، اظهار کرد: در آینده این تعداد به 150 ایستگاه‌ افزایش می‌یابد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه بازه زمانی در این زمینه چقدر است؟، گفت: با توجه به اینکه خط 6 و 7 مترو در حال احداث است، تا پایان سال 97 این افزایش‌ اتفاق‌ می‌افتد و مترو تهران 150 ایستگاه‌ فعال خواهد داشت.

نوبخت از همکاری این شرکت با کمیته‌ امداد استان تهران خبر داد و افزود: در تمامی ایستگاه‌ها پذیرای اقدامات کمیته امداد هستیم و مددجویان این کمیته می‌توانند فعالیت‌های اقتصادی موقت در ایستگاه‌های مترو داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مترو مانند یک شهر است، گفت: جمعیت موجود در برخی از ایستگاه‌ها بیشتر از بعضی از شهرها است.

مدیر عامل شرکت‌ بهره‌برداری متروی تهران و حومه کمیته امداد را بهترین‌ نهاد شکل‌ گرفته بعد از انقلاب‌ دانست و تصریح کرد: این کمیته‌ در بحث‌های اجتماعی و فرهنگی اقدامات مفیدی انجام داده است‌ و ما به عنوان بخشی که حمل و نقل عمومی را در تهران بر عهده داریم‌، در تلاش هستیم‌ تا بتوانیم کمکی به کمیته امداد داشته باشیم و از برکات این کار استفاده کنیم.

نوبخت با بیان اینکه دستفروشان مترو جزء مسافران هستند و برخورد با آن‌ها بر عهده ما نیست، گفت: جمع‌آوری آن‌ها باید توسط خود مردم صورت گیرد، اگر مردم از آن‌ها خرید نکنند دیگر دستفروشی در مترو حضور نخواهد داشت.

وی معرفی افراد نیازمندی که مجبور به دستفروشی در مترو هستند به کمیته امداد را از رویکرد‌های شرکت مترو دانست و گفت‌: تنها اقدامی که ما می‌توانیم انجام دهیم همین موضوع است.

نوبخت با بیان اینکه ایران اولین کشوری است که در آن واگن‌هایی مخصوص بانوان تعبیه‌ شده است، گفت: تلاش کرده‌ایم تا در راستای خدمت‌رسانی بیشترین‌ کارآیی‌ را داشته باشیم‌ و امروز شاهد این هستیم که سرفاصله‌ ایستگاه‌ها به 4 دقیقه رسیده است.

ولیئی‌ مدیر کل کمیته امداد استان تهران در ادامه گفت: خودکفایی مددجویان از طریق‌ فروش صنایع دستی و محصولات در ایستگاه‌هایی نظیر چهارراه‌ ولیعصر‌(عج) و نوبنیاد رخ داده است.

وی افزود: همچنین سامان دادن به امور مربوط به انضباط شهری بر عهده شهرداری تهران است و می‌توان با احداث بازارچه‌های محلی امور دستفروشان را ساماندهی کرد.

انتهای پیام/

وجود 110 ایستگاه فعال در مترو تهران

برچسب ها: شهرداری تهران ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
اصلا نباید برخورد کنن با دستفروشها. کار که نیست. چیکار کنن؟ گدایی کنن خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
اینها باند خلافکارند که به صورت دسته، در مترو، فعالیت می کنند‌. به هر کاری هم، برای کسب درآمد، دست می زنند. مثلا خیلی راحت، با راه رفتن روی اعصاب مسافران و تحریک آنها، درگیری به راه انداخته و نه تنها، از مسافران، ' مجرم ' می سازند؛ بلکه دیه حاصل از درگیری را نیز، به جیب می زنند.
پولش به جیب ایشان می رود. اعصاب خرد، خسارت مالی، جانی و حیثیتی آن برای ما مسافران، می ماند.
جمع آوری ایشان وظیفه خود مسئولان مترو است. به راحتی می توانند دستفروشانی که دستفروشی آنها محرز است بیرون انداخته و در محلهائی که احتمال می رود دستفروشان به راحتی و بدون نظارت، داخل می شوند، مامور قرار دهند؛ مثل در محل گیتهائی که می توان از طریق آسانسور، واردشان شد.
اینهائی که میویند: ' ما دستفروشان را نمی شناسیم و ندانسته از گیت، عبورش می دهیم. ' یا اینکه: ' دستفروشانی را که به نحوی
از گیت، وارد گشته اند نمی توانیم بیرون کنیم ؛ چون‌می گویند ما مسافریم و از مترو شکایت خواهند کرد. ' دروغ می گویند.
این ماموران متخلف هم، دانسته این دستفروشان را عبور می دهند و هم، وقنی روی سکو نشسته اند‌ و علنا، دستفروشی و مسافران را آزار می دهند، همین ماموران یا با آنها، بگو و بخند کرده یا بدون زحمت و به شکلی نمایشی، می گویند: ' سوار قطار شو. '
دست این دسنفروشان و متکدیان‌ در دست همین کارمندان و ماموران متروست.
مسئولان مترو برای جمع آوری این خلافکاران و مجرمان، لطفا بهانه نیاورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
شما وقتی مزاحمت اینها را دیدی اصلا درگیر نشو، یه پیامک بزن به حراست مترو و بنویس کدوم مترو، در کدوم مسیر و کدوم واگن و چی شده. مردم شکایت کنند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
جلوي فروشنده هاي ايستاده و متحرك در مترو را نميتوانيد بگيريد
جلوي فروشنده هاى نشسته و ثابت در پياده روهاى شهر را نميتوانيد بگيريدجلوي موتور سوارها در خطوط ويژه اتوبوس ها و پياده رو ها را نميتوانيد بگيريد جلوي معتاد ها را كه كم وبيش صندوق هاي صدقات را خالي ميكنند نمي توانيد بگيريدجلوى جستجو كننده روف فلزي و پلاستيكي در زباله ها را نمي توانيد بگيريد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
گناه دارند این دستفروشان کار نیست به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
درود به شرفت.
آخرین اخبار