صدور اسناد مالکیت در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: برای ۲۱ هزار نفر متقاضی در استان خراسان شمالی اسناد مالکیت تک برگی صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی گفت:از ابتدای اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی برای ۲۱ هزار نفر متقاضی اسناد مالکیت تک برگی در استان خراسان شمالی صادر شده است.

وی افزود: از مجموع ۲۱ هزار مورد ثبت نام تقاضای صدور اسناد مالکیت در خراسان شمالی، بیش از ۲ هزار مورد مزروعی، بیش از ۴۰۰ مورد باغ و مابقی هم تقاضای سند برای ساختمان بوده است.

اسدی اظهار کرد: از این تعداد، ۲۰ هزار و ۷۰۰ مورد آن تایید و برای ۱۵ هزار مورد رای صادر شده است.

وی تصریح کرد: متقاضیانی که براساس قانون یاد شده ثبت نام کرده اند در کوتاه‌ترین زمان نسبت به رفع مشکل احتمالی اقدام کنند در غیر این صورت پس از پایان مهلت قانونی، ثبت نام آن‌ها باطل می‌شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گفت: این قانون مشمول شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت است و در این شهر‌ها متقاضیان درخواست صدور سند مالکیت منازل مسکونی به جز اراضی کشاورزی می‌توانند از طریق قانون ساماندهی تولید وعرضه مسکن که متولی آن بنیاد مسکن وانقلاب اسلامی در هر شهرستان است مراجعه کنند.

اسدی افزود: فرمانداری ها، بخشداری‌ها و شورای اسلامی شهر و روستا می‌توانند با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب از مزایای این قانون‌ها برای رفاه حال مردم بهر مندی لازم را برده به دلیل اینکه دولت با هزینه کرد در این بخش‌ها کمک شایانی به شهروندان برای تثبیت مالکیت و سنددارنمودن منازل مسکونی کرده است.

انتهای پیام/

صدور ۲۱ هزار سند مالکیت تک برگی در خراسان شمالی

برچسب ها: مسکن ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.