مازنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استیضاح‌ سه وزیر، هشداری برای دولتمردان بود/چشمان تیز نمایندگان مراقب اعمال دولت است

نماینده مردم تهران گفت: استیضاح‌ سه وزیر هشداری برای دولتمردان بود که مراقب رفتارشان باشند.

ضحجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به نتیجه استیضاح سه تن از وزرای دولت که منجر به ابقای آنان شد، اظهار کرد: استیضاح به معنای طلب توضیح وزرا به مجلس است و نمایندگان از وزرا می‌خواهند که راجع به شبهاتی که در عملکردشان وجود دارد، توضیح دهند.

وی ادامه داد: زمانی که وزرا در روز استیضاح توضیحات خود را ارائه می‌دهند، طبعا نمایندگان نسبت به بخشی از آن شبهات قانع می‌شوند و ابهاماتشان برطرف می‌شود، اما اگر همچنان شبهات نمایندگان باقی بماند و با توضیحات وزیر هم قانع نشوند، رأی موافق استیضاح و اگر قانع نشوند، رأی مخالف استیضاح می‌دهند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: آنچه در نتیجه این سه استیضاح به دست آمد، حاکی از آن است که اغلب وکلای ملت به این نتیجه رسیدند که سوالاتی که درباره عملکرد ربیعی، آخوندی و حجتی وجود داشت، یا اساسا به آنان مربوط نبود یا آنکه به این شبهات به طور کامل پاسخ داده شد.

حجت‌الاسلام مازنی گفت: در اینجا می‌توان مثالی را مطرح کرد که  اگر کسی به دادگاه برود و پرونده‌ای را مطرح کند، آیا قاضی باید حتما به نفع او حکم صادر کند تا بگوییم که عادل است یا آنکه عدالت قاضی در این است که بر اساس اسناد، مدارک، مشاهدات و دیگر رویه‌ها بتواند به جمع‌بندی برسد و حکمی را صادر کند؟

وی افزود: محکمه نظارت و استیضاح مجلس هم چون محکمه دادگاه و برای آن است که نمایندگان طرح سوال و شبهه کنند و پس از توضیحات وزرا، درباره ابقا یا عزل آنان تصمیم‌گیری کنند.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه ناگفته نماند که آقای ربیعی با آرای شکننده‌ وزیر ماند، خاطرنشان کرد: این استیضاح‌ها هشداری برای دولتمردان بود که مراقب رفتارشان باشند و بدانند که چشمان تیز نمایندگان ملت مراقب اعمال و عملکرد آنان است و در روزهای استیضاح هم مسائل را با شفافیت کامل مطرح کردند.

حجت‌الاسلام مازنی اظهار کرد: این سه استیضاح نشان داد که مجلس بیدار است و از روی اغماض این سه وزیر دولت ابقا نشدند بلکه اکثر وکلای ملت توضیحات آنان را قانع کننده دانستند و رأی به ادامه کار آنان دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
درود بر نماینده مردم تهران
آخرین اخبار