«محقق» طی مراسمی در مشهد مطرح کرد:

همه اقوام افغانستان حق دارند با هویت خودشان زندگی کنند/ مردم در کنار دولت، برای مبارزه با داعش آماده باشند

معاون ریاست اجرائی افغانستان در مراسم گرامیداشت از بیست و سومین سالروز شهادت «عبدالعلی مزاری» گفت: همه اقوام افغانستان حق دارند با هویت خودشان زندگی کنند.

همه اقوام افغانستان حق دارند با هویت خودشان زندگی کنند/ مردم در کنار دولت، برای مبارزه با داعش آماده باشندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم گرامیداشت از بیست و سومین سالروز شهادت «عبدالعلی مزاری» با حضور «محمد محقق»، معاون ریاست اجرائی دولت افغانستان و رهبر حزب وحدت اسلامی در شهر مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم که از سوی مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد در مسجد جامع رضوی برگزار شده بود، آقايان سيد محمد حسن شريفى، وكيل ولايت سرپل، اسدالله سعادتى، وكيل ولايت دايكندى، محمد سرور جوادى، مشاور معاونت دوم رياست جمهوری افغانستان، على پور، مسؤل نمايندگى وزارت خارجه جمهورى اسلامى ايران در استان خراسان، سيد نورالله راغى، مسئول جنرال قونسلگرى افغانستان در مشهد، برخى شخصيت هاى سياسى، علما، دانشجويان افغانستانی مقیم مشهد و هزاران تن از مهاجران افغانستان مقیم این شهر شرکت داشتند.

محمد محقق، معاون ریاست اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان در سخنان خود بیان داشت: سالیاد شهادت عبدالعلی مزاری، بهانه ای برای سخن گفتن از ارزش های انسانی است.

وی اظهار داشت: شهید مزاری در شرایطی که استبداد بر کشور حکمفرما بود و سخن گفتن از عدالت و برابری برای مردم جرم پنداشته می شد، طرح های اساسی اش را مطرح نموده و خواهان حقوق برابر برای تمامی شهروندان گردید. شهید مزاری برای تحقق خواسته ها و طرح هایشان سال های سال مبارزه کرد، تا اینکه در راه تحقق اهداف و آرمان های بلندش به شهادت رسید.

معاون ریاست اجرائی دولت وحدت ملی تاکید کرد: همه اقوام کشور حق دارند که با هویت خودشان زندگی کنند. زندگی با هویت خود، دورنمایی برای اقوام ساکن در کشور ایجاد و زمینه رشد اقوام را مساعد می سازد.

همه اقوام افغانستان حق دارند با هویت خودشان زندگی کنند/ مردم در کنار دولت، برای مبارزه با داعش آماده باشند

محقق تاکید کرد: در شرایط امروزی با وجود اینکه مشکلاتی وجود دارد اما کارهای مثبتی هم انجام شده است که نمی توان نادیده گرفت. شکسته شدن حصارهای طبیعی هزاره جات از آرزوی های دیرینه مردم افغانستان است که امروز با آغاز شدن کارهای ساخت جاده های شرق به غرب، شمال به جنوب وسرك هاى بین الولایتی در حال شکسته شدن است.

وی افزود: جاده های شمال ـ جنوب قرارداد شده است و کار پروژه برق 220 کیلو ولت بامیان نیز در حال اجرا است که با تکمیل شدن این پروژه برای نخستین بار هزاره جات از نور برق مستفید خواهد شد.

همه اقوام افغانستان حق دارند با هویت خودشان زندگی کنند/ مردم در کنار دولت، برای مبارزه با داعش آماده باشند

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان با اشاره به طرح جامع امنیتی و تعدیل واحدهای اداری بیان داشت: متاسفانه این طرح به دلایل نامعلومی جامه عمل نپوشید و امیدوارم این طرح ها عملی گردد.

وی عنوان کرد: عدالت اداری، زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی و برابری در کشور است و در صورتی که طرح تعدیل واحدهای اداری پیشنهاد شده عملی گردد، زمینه ارائه خدمات برای مناطق هزاره جات بهتر خواهد شد و نیز نگرانی های مردم از رهگذر امنیت مرفوع خواهد گشت.

محقق به حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: گروه تکفیری داعش، گروهی ضد ارزش های فرهنگی و مدنی مردم افغانستان است و برای نابودی این پدیده ضد انسانی به همدلی، هماهنگی و بیداری نیاز است.

معاون ریاست اجرائی دولت افغانستان بر مبارزه جدی علیه این گروه تروریستی تاکید نمود و افزود: مردم باید در کنار دولت، برای مبارزه با این گروه تکفیری آماده باشند.

قابل ذکر است که عبدالعلی مزاری، رهبر فقید حزب وحدت اسلامی افغانستان بیست و سه سال پیش توسط طالبان به شهادت رسید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.