رشد 250 درصدی برداشت‌های اینترنتی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت:آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که برداشت‌های اینترنتی 250 درصد و کلاه‌برداری‌های صورت گرفته در فضای مجازی نیز 80 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ مصطفی مرتضوی گفت: ارزش کل پرونده‌های حوزه جرائم اقتصادی در فضای مجازی که در سال 96 توسط کارشناسان پلیس فتای استان کشف شده، 14 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه عمده جرائم فضای مجازی جرائم اقتصادی هستند افزود: بر اساس آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که برداشت‌های اینترنتی 250 درصد و کلاه‌برداری‌های صورت گرفته در فضای مجازی نیز 80 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و لازم است که میزان دانش و آگاهی مردم در زمینه استفاده صحیح از فضای سایبر روز به روز افزایش پیدا کند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارتقای شاخص‌های کشف به 90 درصد، افزایش اشراف اطلاعاتی در فضای مجازی و ارتقای توان جرم یابی کارشناسان را از مهم‌ترین برنامه‌های این پلیس در سال 97 برشمرد.

مرتضوی از راه‌اندازی پلیس فتا در 7 شهرستان خوانسار، خور و بیابانک، نطنز، تیران و کرون، فریدن، آران و بیدگل و نائین در سال 97 خبر داد و گفت: با احتساب این شهرستان‌ها 18 شهرستان استان تحت پوشش پلیس فتا قرار می‌گیرند.

این مقام انتظامی، هدف از راه‌اندازی پلیس فتا در شهرستان‌ها را دسترسی سریع مردم به پلیس فتا، پاسخگویی سریع به نیازهای مردم در حوزه سایبری و ارائه تسهیلات و خدمات‌رسانی ویژه در راستای کاهش هزینه‌های رفت‌وآمد مردم عنوان کرد و گفت: امروز اشرافیت و قدرت کشف پلیس فتای استان بسیار بالا است و هر جرمی که علیه شهروندان اصفهانی در فضای مجازی رخ دهد حتی در دورترین نقطه کشور آن را شناسایی و با متخلفان و مجرمان برخورد قانونی می‌کند.

 

انتهای پیام/م

 

راه‌اندازی پلیس فتا در 7 شهرستان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.