حذف دفترچه بیمه ازمراجعات پزشکی

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ازحذف دفترچه بیمه درمراجعات بستری برای اولین بار درکشورخبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان درنشست خبری با اشاره به حذف دفترچه ازچرخه مراجعات پزشکی دربخش بستری گفت: این طرح در ۴ استان کشوربا ساز وکارمشخص اجرایی می‌شود که استان کرمان پیشتاز اجرای آن شد.
وی افزود:این اقدام درراستای الکترونیکی کردن چرخه سلامت اتفاق افتاد واظهارکرد:مراجعین بستری بیمارستان‌ها تحت پوشش بیمه سلامت ازامروز درکرمان بدون دفترچه پذیرش می‌شوند.
جعفری تصریح کرد:به زودی این حذف دفتر به دیگربخش‌های مراجعات مراکزدرمانی نیزانتقال می‌یابد وباعث صرفه جویی میلیاردی می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه طرح تحول سلامت و اوضاعی که برای آن پیش آمد کمترین حاشیه اعتراضی را در کرمان داشت گفت: رسانه‌ها در استان به حفظ فضای آرام برای ارائه خدمات درمانی به مردم استان کرمان کمک کردند واین امر با مساعدت دانشگاه‌های علوم پزشکی ۵ گانه، بیمارستان‌ها و مراکزدرمانی در استان کرمان محقق شد.
جعفری تصریح کرد: بیش از ۹ میلیون مراجعه مردم برای خدمات درمانی وتشخیصی در سالی که گذشت با کمک متولیان حوزه بهداشت ودرمان استان انجام شد.

وی ازتکمیل چرخه سلامت الکترونیک در بازارسلامت با حذف دفترچه خبرداد وگفت:این حرکتی تحول گرایانه در راستای عمل به مفاد اقتصاد مقاومتی بود که در بهینه سازی منابع نیز کمک زیادی می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تاکید کرد:یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی بهره وری بالاتر از منابع موجود است، استفاده از کاغذ‌های دفتربیمه چه در تولید، نگهداری، جمع آوری نسخه ها، انبارش وبازگرداندن آن به چرخه تولید کاغذ درکشور هزینه‌های گزافی را به سازمان بیمه سلامت تحمیل می‌کند.

وی افزود: قصدما این است با حذف دفترچه واستفاده از کارت ملی به عنوان هویت ایرانی، امکان استفاده از خدمات تشخیصی و درمانی را برای بیمه شدگان فراهم کنیم.

جعفری با بیان اینکه ویزیت، خدمات داروئی و دیگر خدمات مراکز درمانی درقالب چرخه سلامت به بیمارانی که دراین روش مراجعه کردند، به شیوه الکترونیکی ارائه می‌شود گفت:قسمت دوم ومهم این اقدام به جلوگیری از سواستفاده از دفترچه‌های بیمه وحفظ سوابق بیماری‌های فرد برمی گردد.

وی اظهار داشت:۷ بانک اطلاعاتی پشتیبانی از این سامانه را انجام می‌دهند ودر مراجعات بعدی کلیه سوابق و داروها، حساسیت و دیگر پیشینه‌های بیمار در اختیارمرکز درمانی وپزشک قرار می‌گیرد که کمک بزرگی برای حوزه سلامت است.

جعفری یادآورشد: بخش مهم کاری ما در سال ۹۷ این است که روزانه ۱ هزار نفرکاهش مراجعه به مراکز درمانی را شاهد باشیم که این کاهش مراجعه صرفه جویی به میزان ۱۲۰ میلیاردتومان را نصیب ما می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: قریب نصف این مبلغ نیز در جیب بیماران صرفه جویی می‌شود.

وی افزود:برنامه ریزی ما به سمت است که همزمان با تغییر جهت بار بیماری‌ها برنامه‌های ماه به ماه را به گونه‌ای اجرا کنیم که در طول سال با حرکت در این بخش وبا استفاده از کمک معلمان بهداشت مدارس و رابطان وداوطلبان سلامت با اصلاح سبک زندگی، افزایش تحرک، کاهش اضطراب‌های محیطی واصلاح الگوی تغذیه روز به روز شاهد کاهش بیماری‌هایی که براثر این ۴ عامل بروز می‌کنند، باشیم.

انتهای پیام/ح

حذف دفترچه بیمه سلامت در مراجعات پزشکی بستری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار