وزیر خارجه روسیه گفت کشورش با فروش سامانه اس-۴۰۰ به ترکیه هیچ کار خطرناکی انجام نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت کشورش با فروش سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ به ترکیه هیچ کار خطرناکی انجام نمی‌دهد.

لاوروف گفت: «فکر نمی‌کنم ما باید از چیزی بترسیم. توافق در سوریه بی سابقه بود. ما کاری انجام دادیم که سه کشور روسیه، ترکیه و ایران با سه رویکرد متفاوت و منافع مختلف در سوریه و منطقه، به یک توافق برسند. ترکیه همسایه ماست و جنگیدن با همسایه اشتباه است. به همان اندازه جنگ انداختن بین همسایگان نیز اشتباه است.»

وزیر خارجه روسیه گفت: «من قبلا هم گفته بودم که ما درباره همکاری نظامی و فنی از جمله اجرای قرارداد امضا شده برای تحویل سامانه‌های اس-۴۰۰ به ترکیه بحث کرده بودیم. این‌ها مسائلی هستند که در حال حاضر توسط متخصصان ارشد بررسی می‌شوند و فعلاً همگانی نمی‌شوند.»

لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت: «من تنها می‌توانم بگویم که در پاسخ به درخواست شرکای ترکیه‌ای خود برای سرعت بخشیدن به شرایط تحویل سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ واکنش مثبت نشان دادیم.»

ترکیه نخستین کشور عضو ناتو خواهد بود که از روسیه سامانه موشکی اس-۴۰۰ را می‌خرد. این قرارداد در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی نهایی شد.

انتهای پیام/

اظهارات لاوروف درباره فروش سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ به ترکیه

برچسب ها: روسیه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار