در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آموزش به دانش‌آموزان دبیرستانی برای کاهش استعمال دخانیات

مسجدی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای ۶۰ دبیرستان شهرستان ورامین با هدف کاهش اقبال دانش‌آموزان به سیگار و قلیان خبر داد.

آموزش به دانش‌آموزان دبیرستانی برای کاهش استعمال دخانیاتمحمدرضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با مواد مخدر و استعمال دخانیات وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اجرای طرح کد رهگیری باعث کنترل قاچاق کالا می‌شود و این کار از تولیدکننده داخلی حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در خصوص مبارزه با استعمال دخانیات و کاهش اقبال جوانان اقدامات خوبی را انجام داده است، افزود: وزارت بهداشت جلسات متعددی را با ستاد کنترل استعمال دخانیات با رویکرد کاهش اقبال نوجوانان و جوانان به سیگار انجام داده است به طوری‌که در 60 دبیرستان دخترانه و پسرانه ورامین آموزش‌های خوبی در زمینه پیشگیری از استعمال دخانیات برای دانش‌آموزان شروع شده است.

مسجدی تاکید کرد: یک از برنامه‌های وزارت بهداشت در خصوص کاهش استعمال نوجوانان و جوانان، حذف قلیان است و همین مسئله می‌تواند باعث تحت فشار قرار دادن خانواده‌ها به وسیله دانش‌آموزان در راستای کاهش استعمال سیگار و قلیان در جمع‌های فامیلی است.

ابطال طرح جداسازی قهوه‌خانه‌ها ازاماکن عمومی

 دبیر کل جمعیت مبارزه با مواد مخدر و استعمال دخانیات وزارت بهداشت اظهار کرد: متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس می‌خواستند قهوه‌خانه‌ها را از اماکن عمومی جدا کرده و این مکان دیگر جزو اماکن عمومی محسوب نشود تا عرضه قلیان در آن انجام شود که به نظرم این مسئله به ضرر نوجوانان و جوانان ما است.

وی یادآور شد: طرح خارج شدن قهوه‌خانه از اماکن عمومی ابطال شده است زیرا به نظرم تاکسی یک مکان عمومی محسوب می‌شود و به همین دلیل قهوه‌خانه‌ها نیز باید تابع مقررات اماکن عمومی باشد و این گونه مسائل سبب کاهش مصرف دخانیات و قلیان در بین فرزندان ما می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار