تشریح برنامه های شهرداری اهواز در ایام نوروز

معاون فرهنگی شهردار اهواز به تشریح برنامه های شهرداری در ایام نوروز پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد سراج، معاون فرهنگی شهردار اهواز عنوان داشت: شرایط آب و هوایی، محیطی و فرهنگی مناسب باعث استقبال از خوزستان و اهواز در ایام نوروز می‌شود که در همین جهت شهرداری اهواز برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است.

وی افزود: شهر اهواز هرساله در ایام نوروز پذیرای مهمانان از سراسر کشور جهت بازدید از خود اهواز و برنامه‌های راهیان نور هست و شرایط آب و هوایی مناسب و شرایط محیطی باعث استقبال از خوزستان و اهواز می‌شود که در همین جهت شهرداری اهواز برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است.

معاون فرهنگی شهرداری اهواز اشاره ای به محل اسکان مهمانان نوروزی داشت و گفت: 2 نقطه از شهر یکی در پارک لاله و یکی در محل نمایشگاه بین‌المللی را جهت اسکان متمرکز مهمانان نوروزی در نظر گرفته‌ایم و تدارکات ویژه‌ای در این محل‌ها پیش‌بینی‌شده است و درباره فضای سبز شهری نیز باید بگویم دوستان ما در سازمان پارک‌ها اقدامات خوبی را برای ایام نوروز به‌طورجدی انجام داده و خواهند داد.

وی افزود: ما با توجه به اینکه شهر اهواز هویت شهری معتبری ازجمله دروازه ورود تشیع و بحث دفاع مقدس و همچنین ظرفیت‌های قومیتی، تاریخی و مذهبی خوبی دارد، باید این ظرفیت‌ها به مهمانان معرفی شوند.

سراج بیان کرد: بحث شهر علم و ادب نیز در اهواز قابل توصیف است که این موارد را در کنار موضوعاتی چون شهر پل‌ها و همچنین معرفی بناهای تاریخی اهواز در نظر گرفته‌ایم و تحت این عناوین تعدادی از بیلبوردهای شهری را به این موضوعات در قالب نمایشگاه شهری اختصاص خواهیم داد و درعین‌حال قصد داریم با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی قصد داریم آموزش‌هایی را در موضوعاتی چون نماز، حجاب، امربه‌معروف و نهی از منکر، آموزش‌های شهروندی و مسائل ترافیکی به مهمانان نوروزی ارائه دهیم.

وی افزود: بحث بازسازی بیلبوردهای مربوط به شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم نیز در ورودی و خروجی‌های شهر مدنظر است که انجام خواهد شد و مورد دیگر بحث برگزاری نماز جماعت در بوستان‌ها است که می‌خواهیم حول محور نماز جماعت برنامه‌هایی را برای خانواده‌ها، بانوان و کودکان اجرا کنیم.

معاون فرهنگی شهرداری اهواز گفت: برگزاری مسابقات ورزشی تفریحی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی‌محلی نیز از دیگر برنامه‌های شهرداری است که برای همشهریان و مهمانان نوروزی در مکان‌های عمومی در ایام نوروز اجرا خواهد شد.

سراج اظهار کرد: برای ایام ولادت امیرالمؤمنین (ع) نیز جشن‌هایی را در ۸ نقطه شهر برگزار می‌کنیم که مکان‌های دقیق آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از مکان‌هایی که قصد داریم از ظرفیت‌های فرهنگی آن استفاده کنیم معراج شهدای اهواز است که طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده هر شب در دونقطه شهر سرویس‌های ایاب و ذهاب جهت رفت‌وآمد مهمانان نوروزی به این مکان مهیا می‌شود که در خود محل معراج شهدا نیز برنامه‌های ویژه‌ای ترتیب داده‌شده است.

انتهای پیام/م

مشروح برنامه‌های فرهنگی شهرداری اهواز در ایام نوروز

برچسب ها: نوروز ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.