فروزنده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمایت از تولید داخلی با مقابله با قاچاق کالا میسر است/ به کارگیری رهنمودهای رهبری، پیشرفت را برای کشور به همراه دارد

ر

عضو جمنا گفت:یکی از راه‌های تقویت و حمایت از تولید داخلی مقابله با قاچاق کالاست اما متاسفانه مقابله جدی با قاچاق نمی‌شود.

لطف‌الله فروزنده عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تحقق شعار اقتصاد مقاومتی "تولید و اشتغال"، اظهار کرد: تولید کشور وضعیت خوبی ندارد و بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های تقویت و حمایت از تولید داخلی مقابله با قاچاق کالاست اما متاسفانه مقابله جدی با قاچاق نمی‌شود.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر واردات کالا را مدیریت نکنیم و فرآیندها شفاف نشوند در زمینه تولید داخلی توفیقی به دست نخواهد آمد.

فروزنده با بیان اینکه واردات بی رویه قدرت رقابت را از تولید داخلی می‌گیرد، تصریح کرد: در این وضعیت تولیدکننده داخلی بازار نخواهد داشت و به سمت ورشکستگی حرکت می‌کند.

وی درباره بیانات رهبری نسبت به ضرورت دیدار چهره به چهره مسئولان با مردم، گفت: رهبری همواره روی محورهای کلیدی تاکید دارند که ضرورت و نیاز مهم کشور است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم موجب تقویت اعتماد می‌شود، تصریح کرد: شأن مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی براساس خدمتگذاری به مردم تعریف می‌شود و اگر مردم ببینند که مسئولانشان به فکرشان هستند و در میانشان حضور دارند، دلگرمی آنان افزایش می‌یابد.

فروزنده با اشاره به بیانات رهبری در مورد تحقق عدالت و ضرورت توجه به آن،گفت: فلسفله وجودی شکل گیری انقلاب اسلامی عدالت بوده است و پشتوانه اصلی حکومت نیز مردم هستند و آنان باید احساس عدالت کنند.

وی با بیان اینکه باید مسئولان به تحقق عدالت توجه ویژه‌تری داشته باشند، افزود: به کارگیری رهنمودهای رهبری قطعا موفقیت و پیشرفت را برای کشور در پی دارد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به قسمت‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای دولت دوازدهم مبنی بر اینکه جهت گیری‌ها باید از «اقتصاد رانتی و نفتی» به «اقتصاد مولّد و مردمی» تغییر یابد، تصریح کرد: از مولفه‌های شکوفایی اقتصادی، رونق تولید داخلی، مردمی شدن اقتصاد و جلوگیری از رانت است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به تولید داخلی، اشتغال مولد را در پی دارد، تصریح کرد: شکوفایی اقتصادی با حضور مردم و مشارکت گسترده آنان در عرصه اقتصادی، شفاف شدن فضای کسب و کار و اصلاح قوانین محقق می‌شود.

فروزنده اظهار کرد: هنگامی که رانت و فساد در اقتصاد ما وجود دارد هیچ بخش خصوصی سالمی نمی‌تواند فعالیت کند، اگر بخواهیم مردم وارد میدان شوند باید اقتصادمان شفاف باشد و به معنای واقعی فضای رقابتی شکل بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.