کوچکی نژاد:

مشکل آموزش و پرورش ساختار بودجه است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مشکل اصلی آموزش و پرورش را نامناسب بودن ساختار بودجه ای آن دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره وضعیت بودجه کشور عنوان کرد: در کشور سه دستگاه با بودجه و منابع بزرگ داریم که شامل وزارت بهداشت، وزارت علوم و در راس آنها آموزش و پرورش بوده که برای آن میزان بودجه بیش از 40 هزار میلیارد تومانی برآورد شده است.
 
 
وی مشکل آموزش و پرورش را در ساختار بودجه دانست و گفت: کل بودجه 40 هزار میلیارد تومان آموزش و پرورش در حوزه ستادی متمرکز است در حالی که در وزارت علوم چنین اتفاقی نیفتاده است.
 
عضو کمیسیون آموزش بیان کرد: تا کنون هیچ کدام از وزرای آموزش و پرورش نتوانستند به صورت دقیق روی ساختارها کارکنند، امسال آموزش و پرورش بودجه اش را در لایحه استانی بسته بود اما به دلیل شفاف نبودن رد شد.

پیگیری نشدن واریز سهم یک درصد از سود شرکت ها و بانک های دولتی به حساب آموزش و پرورش

کوچکی نژاد تصریح کرد: کمک هایی که در کمیسیون تلفیق به آموزش و پرورش می‌کنیم بیشتر از دیگر دستگاه‌هاست و بعضا باعث گلایه می‌شود و یکی از مصوبات ما واریز سهم یک درصد از سود شرکت ها و بانک های دولتی به حساب آموزش و پرورش است که پیگیری نمی‌شود.
 
وی به نحوه واریز پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 95 با بیش از دوهزار میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: دولت عملا گفته این مبلغ را قرض دادیم و آموزش و پرورش بايد آن را پس بدهد همچنین آموزش و پرورش با سازمان بودجه مشکلاتی دارد که چالش های آموزش و پرورش را دوچندان کرده است.
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
آخرین اخبار